Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ladda ner El Capitan

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så, nu när jag har min NAS o därmed kan sätta upp en riktig backup av min Mac tänkte jag det var dax att uppdatera MacOS X. Jag kör i dagslägen 10.6.8 på en Late 2009 iMac (12 GB ram, 329GB ledigt utrymme på disk). När jag satt igång nedladdningen dyker dock nedanstående ruta upp efter en stund. Har försökt två gånger, får samma ruta varje gång. Någon som vet vad detta är för fel(dialogrutor brukar inte alltid tala klarspråk)?

Felmeddelandet säger att det är problem med servern som den ska hämta ifrån. Det är nog bara att vänta och prova senare.

Borde du kunna kringgå genom att jadda ned kombouppdateringen.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Borde du kunna kringgå genom att jadda ned kombouppdateringen.

Nej, hur skulle det gå till? Här handlar det om en uppgradering från Snow Leopard (10.6) till El Capitan (10.11). Då måste man ladda ner en hel installationsfil, inte bara en uppdatering.

Delta- och combo-uppdateringar finns bara inom en "systemfamilj", t.ex. inom Snow Leopard-familjen, eller inom El Capitan-familjen.

Senast redigerat 2016-05-28 17:12

Har varit borta nån timme o försökte igen. Nedladdningen kom strax över halvvägs innan den la av med samma meddelande. Har jag möjligen för liten bandbredd? Har 10/10.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Här handlar det om en uppgradering från Snow Leopard (10.6) till El Capitan (10.11).

Missade den lilla detaljen

Men att köra en kombo 10.6 för att lösa problemet är nog ingen dum idé.

NU funkade det! Men det gick trögt som 17. Hela bandbredden behövdes nog, nedladdningen peakade vid 11.5MB/s.

Gissar på att det funkade denna gång för att jag stängde ner alla pgm som använde internet(Chrome o Appstore) samt slog av wifi på nallen.

Uppdatering/installation pågår nu

...antar att det tar en stund

Senast redigerat 2016-05-28 17:57

HTTP status 503 betyder att servern svarade, men att den inte kan göra det som man bad om. I detta fallet att ladda ner installationsfilen för El Capitan. Brukar gå över när nån fixar problemet eller lasten på servern minskar. Dessutom finns det ju mer än en server bakom App store, så förr eller senare skickas man till en annan.

Detta beror med all sannolikhet inte på att nåt är fel på din dator, utan det ligger på server side som sagt.

1
Bevaka tråden