Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteribyte 5S

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Har en 5S 32GB som jag är nöjd med men tyvärr så har den börjat ha problem med laddning ex. glappar laddningen med original Apple laddsladdar och det funkar överhuvudtaget inte med ickeäpple saker. Jag upplever även batteritiden generellt som dålig samt att laddning tar lång tid.

Vad tror ni om batteribyte? Kommer det att fixa glapp problemet eller måste även ladukontakten bytas isf. Samt kan man lämna in den till random ställe som garanterar batteribyte på ett par timmar för runt 500 lappen utan att få problem med ex. fingeravtrycksläsaren eller annat.

Tacksam för input!

Ursprungligen av JoelBurman:

Hej,
Har en 5S 32GB som jag är nöjd med men tyvärr så har den börjat ha problem med laddning ex. glappar laddningen med original Apple laddsladdar och det funkar överhuvudtaget inte med ickeäpple saker. Jag upplever även batteritiden generellt som dålig samt att laddning tar lång tid.

Vad tror ni om batteribyte? Kommer det att fixa glapp problemet eller måste även ladukontakten bytas isf. Samt kan man lämna in den till random ställe som garanterar batteribyte på ett par timmar för runt 500 lappen utan att få problem med ex. fingeravtrycksläsaren eller annat.

Tacksam för input!

Titta så det inte är ludd eller skräp i laddkontakten på Iphonen.
Går relativt lätt att byta ut batteriet själv. Finns att köpa på tex Kjell & Co. Var bara försiktig när du öppnar skärmdelen så du inte drar av kabeln från hemknappen/fingeravstrycksläsaren. Finns guider på youtube.
FYI. Bytt batteri på Iphone 4,4s, 5s. 5s var den som var pilligast och batteriet satt fast hårt med deras dubbelhäftande tejp.

Är det inte ludd/skärp i kontakten måste du troligtvis byta den, inget batteribyte hjälper mot glapp.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-05-14 20:58

Om laddkontakten glappar tror jag knappast att ett batteribyte hjälper dig. Jag bytte själv batteri på en 5S under vintern, lite pilligt var det att få vissa av kontakterna på plats igen och det krävdes att jag gjorde om proceduren ett par gånger innan jag fick min skärm att fungera igen.

Efter bytet gick jag från ett batteri som räckte några timmar i standby, till några dagar i standby.

Men som @Fredrikmac säger, kolla efter skräp i laddkontakten!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-05-16 02:39

@joakimo får man fråga var du köpte batteriet och av vilket märke?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2016-05-16 15:27

På min sons 5s satt batteriet så hårt i den dubbelhäftande tejpen att batteriet böjde sig och började brinna när han skulle ha loss det, var försiktig;)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-05-16 17:37
Ursprungligen av onnyt:

@joakimo får man fråga var du köpte batteriet och av vilket märke?

Jag köpte mitt batteri från ifixit.com som ett kit med verktyg som behövdes för bytet.

1
Bevaka tråden