Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Slipp nyhetsrubrikerna i Spotlight

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Numera visas nyhetsrubriker i Spotlight-vyn i IOS. Vill du stänga av dem så guidar 99mac vägen här.

Läs hela artikeln här

Intressant att ha tillgång till nyheter via spotlight ifall det skulle visas på ett bättre sätt (enbart rubriker) samt att man kan välja vilka medier man får nyheterna ifrån. Det går väl inte att styra sånt´?

Ursprungligen av calinou:

Intressant att ha tillgång till nyheter via spotlight ifall det skulle visas på ett bättre sätt (enbart rubriker) samt att man kan välja vilka medier man får nyheterna ifrån. Det går väl inte att styra sånt´?

Nej, nu verkar Apple utgå ifrån vilken region du är i. Jag får till exempel nyheter från svenska medier, just nu ser jag artiklar från aftonbladet och svd.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2016-05-06 15:56
Ursprungligen av Redaktionen:

Numera visas nyhetsrubriker i Spotlight-vyn i IOS. Vill du stänga av dem så guidar 99mac vägen här.

Läs hela artikeln här

Jag har det igång och får inte fram några nyheter. Får bara upp kontakter och mest använda appar.
Bor i Göteborg, några andra med samma problem?

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nej, nu verkar Apple utgå ifrån vilken region du är i. Jag får till exempel nyheter från svenska medier, just nu ser jag artiklar från aftonbladet och svd.

Jag har svd; dn och corren.se. Corren förstår jag inte varför den hamnat där eftersom det är Norrköpings nyheter. Jag bor ju i Sthlm

Jag får bara upp CNN och USA today.

Både på privata och jobbmobilen. Kan det vara för jag kör iOS på engelska?

Eller är regionen Skåne inte förärade med något lokalt möjligen...

Vore ju en trevlig tjänst om det gick att välja nyhetskällor, just nu får jag bara upp skit där tyvärr.
:/

Bra att det går att stänga av, helt meningslös "funktion" i nuläget.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-05-10 08:38

Hos mig är "Spotlight-förslag" aktiverat, men det dyker inte upp några nyhetsrubriker för det... Bra eller dåligt?

*Edit: Ser att KievY har samma problem.

1
Bevaka tråden