Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6+ kryptera säkerhetskopior?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle synka min iPhone från iTunes på datorn och fick en konstig fråga som jag inte vet vad som är bäst att välja?

Denna bild visar bättre att det inte är bockat på kryptering fast jag får frågan ändå.

Senast redigerat 2016-04-22 16:21

Det beror på men jag väljer krypterade kopior eftersom sparade lösenord då sparas i säkerhetskopian. Det blir enklare vid en återställning.

Om du inte krypterar säkerhetskopian så måste du mata in alla lösenord igen vid en återställning.

Dessutom så sparas hälsodata (vikt, antal steg, etc) i en krypterad kopia men inte i en okrypterad.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-22 05:54

PS. Ännu ett sånt där viktigt lösenord att skriva upp. Vilket undertecknad alltid gör *host host* DS.

Info från Apple.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det beror på men jag väljer krypterade kopior eftersom sparade lösenord då sparas i säkerhetskopian. Det blir enklare vid en återställning.

Om du inte krypterar säkerhetskopian så måste du mata in alla lösenord igen vid en återställning.

Dessutom så sparas hälsodata (vikt, antal steg, etc) i en krypterad kopia men inte i en okrypterad.

Vilka är alla lösenord? till vad? Jag har lösenord till e-post men måste mata in i alla fall.

  • Avstängd
  • 2016-04-22 16:46
Ursprungligen av calinou:

Vilka är alla lösenord? till vad?

Sidor som kräver att du registrerar ett konto för att komma åt allt innehåll och funktioner.
Som t.e.x 99mac kräver att du registrerar ett konto där du skriver in användarnamn och lösenord.
Webbutiker som kräver att du skapar ett konto med användarnamn och lösenord.

Ursprungligen av calinou:

Jag har lösenord till e-post men måste mata in i alla fall.

Jag har också lösenord till mina mail men dom behöver man inte skriva in mer än en gång när man konfigurerar mailklienten.

Ursprungligen av Hffre:

Sidor som kräver att du registrerar ett konto för att komma åt allt innehåll och funktioner.
Som t.e.x 99mac kräver att du registrerar ett konto där du skriver in användarnamn och lösenord.
Webbutiker som kräver att du skapar ett konto med användarnamn och lösenord.

Jag har också lösenord till mina mail men dom behöver man inte skriva in mer än en gång när man konfigurerar mailklienten.

Jag skriver mina lösenord hela tiden ändå vart än jag loggar in mig. Tyvärr vet jag inte på annat sätt. Så det blir ingen skillnad.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-22 21:15
Ursprungligen av calinou:

Jag skriver mina lösenord hela tiden ändå vart än jag loggar in mig. Tyvärr vet jag inte på annat sätt. Så det blir ingen skillnad.

Har du aktiverat och använt iCloud-nyckelring?

Ursprungligen av reboot81:

Har du aktiverat och använt iCloud-nyckelring?

Jag har stängt av det pga det har varit flera gånger strul med e-post i MS Outlook. Nu har jag gjort en säkerhetskopia utan kryptering. Än så länge. Tack för hjälpen!

  • Avstängd
  • 2016-04-23 08:20
Ursprungligen av calinou:

Jag skriver mina lösenord hela tiden ändå vart än jag loggar in mig. Tyvärr vet jag inte på annat sätt. Så det blir ingen skillnad.

Slår du på iCloud nyckelring så är problemet löst.

Om du inte vill slå på iCloud nyckelring sparar Safari användarnamn och lösenord också.
Autofyll heter det: https://support.apple.com/kb/PH17178?locale=s...

1
Bevaka tråden