Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver uppdatera iPhone 5S trots trasig display

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tappade min telefon i golvet och halva skärmen slutade att fungera. Åker och köper en ny telefon och ska installera den. Inga problem förrän jag försöker att installera den som kopia från iTunes. Då vill den att jag först ska hämta hem senaste uppdateringen till min gamla telefon. Sagt och gjort så hämtar jag hem uppdateringen, men jag kan ju inte slutföra hämtningen förrän jag har låst upp skärmen (och det blir ju svårt när man inte kommer åt alla siffror på skärmen).

Någon som har någon idé om hur jag kan lösa detta så att jag får tillbaka allt som jag hade på min gamla telefon?
Har testat att installera den som en ny iPhone men den vill ändå inte hämta mina gamla konversationer från WhatsApp (som egentligen är det enda jag bryr mig om att få tillbaka) då den gamla telefonen inte är uppdaterad ordentligt.

Du ska inte behöva uppdatera den gamla telefonen. Det ska funka att återställa från en kopia skapad med en äldre version.

Hur gammalt system har du i den gamla telefonen?

Du får gärna beskriva steg för steg vad det är du gör, och berätta var någonstans i den kedjan som den ber dig att uppdatera den gamla telefonen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-16 09:49

Troligen har den nya telefonen ett något äldre iOS än den gamla, som kanske var uppdaterad till den senaste versionen.
Ställ in den nya som en ny telefon, uppdatera den, och återställ backuren.

Edit: missade att det var den gamla som iTunes ville uppdatera. Då är det nog så att den gamla har ett för gammalt iOS i förhållande till versionen av iTunes.

1
Bevaka tråden