Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ingår inte i en iTunes säkerhetskopia av iOS?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-11 10:21

Ska lämna in mobilen på reparation, och inser att det finns saker som inte säkerhetskopieras och förs över till nästa mobil.

Lite står på https://support.apple.com/sv-se/HT204136 , BankID följer inte med.

Vad är det som inte följer med?

Står det inte under "Data som inte går att överföra från en typ av enhet till en annan"

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-04-11 10:54

Min erfarenhet är denna:

* information som bygger på/förknippas med den unika enheten (fysiskt)
* information som bygger på/förknippas med den unika instansen (osäker på ordval, men typ UUID)
* bugg i app-programvaran sätter begränsningar. Espressohouse har lidit av detta.

Dessa är (unik) information som man måste mata in/skapa på nytt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-11 11:03

Värt att påminna att man aktivt måste välja att kryptera säkerhetskopian i iTunes för att nyckelrings- och hälsodata ska kopieras. Säkerhetskopia via iCloud är alltid krypterad och kopierar denna data.

Ursprungligen av reboot81:

Ska lämna in mobilen på reparation, och inser att det finns saker som inte säkerhetskopieras och förs över till nästa mobil.

Lite står på https://support.apple.com/sv-se/HT204136 , BankID följer inte med.

Vad är det som inte följer med?

Dom gånger jag bytt iPhone och säkerhetskopierat är det i princip bara BankID jag fått göra om och installera. Eftersom dom har det kravet att bara 5 BankID är tillåtna - får man ta bort ett gammalt - om man är på max. Allt annat har återställts från mina kopior på iTunes. Som sagt - känner bara till BankID - och har inte märkt ngt annat på vare sig iPhone (6S+) eller iPad (Pro) under mina ca 12 byten genom åren.

1
Bevaka tråden