Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildmaterial i iTunes

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-02-11 21:19

Jag behöver verkligen hjälp nu innan jag blir tokig!

Jag vill ta bort vissa bildmaterial i mina låtar och på andra vill jag lägga till nya som jag själv hämtar hem.

Problem nr 1: Jag högerklickar på låten- visa info- Bilmaterial och väljer att ta bort det. jättebra, bilden är borta.
Men sen när jag går tillbaka till låtarna så är inte bilden borta. Då finns det en annan bild där som tillhör någon annan låt som jag har i ett annat album eller låt.

Problem nr 2: När jag lyckats lägga till en bild som jag själv hämtat hem och lägger den i ett album där alla låtarna har samma artist då lägger sig den bilden även i andra album, men inte på alla låtarna i dom albumen.

Varför händer detta? Jag har sökt på nätet som en tok för det här problemet men hittar inget svar.

Ursprungligen av Jonna78:

Jag behöver verkligen hjälp nu innan jag blir tokig!

Jag vill ta bort vissa bildmaterial i mina låtar och på andra vill jag lägga till nya som jag själv hämtar hem.

Problem nr 1: Jag högerklickar på låten- visa info- Bilmaterial och väljer att ta bort det. jättebra, bilden är borta.
Men sen när jag går tillbaka till låtarna så är inte bilden borta. Då finns det en annan bild där som tillhör någon annan låt som jag har i ett annat album eller låt.

Problem nr 2: När jag lyckats lägga till en bild som jag själv hämtat hem och lägger den i ett album där alla låtarna har samma artist då lägger sig den bilden även i andra album, men inte på alla låtarna i dom albumen.

Varför händer detta? Jag har sökt på nätet som en tok för det här problemet men hittar inget svar.

Har du kryssat ur "Hämta bildmaterial automatiskt" i inställningar > Affär ?

Lite relaterat: http://www.99mac.se/forum/p/2270142

Dessutom lite sådär i största allmänhet: Att inte vara pedantiskt konsekvent med Albumartist och/eller Del av samling kan få album och albumomslag att dela upp sig och bli allmänt svårregerliga.

1
Bevaka tråden