Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemmadelning, numera ytterst opålitligt som ger låst läge

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2016-01-24 11:46

Har använt Hemmadelning via iTunes och ATV i många år.
På senare tid så har det blivit mkt frustruerande, att visa foton på detta sätt.

Ideligen kommer meddelande om att man i iTunes skall slå på Hemmadelning, d v s det är i det läget omöjligt att titta på några foton. Detta trots att jag inte ändrat ngn inställning - och Hemmadelning är så som tidigare aktiverat i iTunes.
Däremot, vilket för mig ter sig mkt märkligt, så går det alldeles utmärkt att titta på Hemvideor även när ovanstående inträffar.

När det väl funkar så är det stabilt men nästa gång kan det mkt väl stoppa så som ovan.
Skrivande stund är ett sådant tillfälle. Har startat om både ATV:n (gen 3) och iTunes utan framgång.
Samt stängt av Hemmadelning i iTunes och sedan aktiverat det igen.

Vad är problemet?

  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2016-01-30 18:28

Ingen som har svar/erfarenheter av detta?

Är det så, moderatorn, att ärendet är felplacerat?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-01-30 22:37

Ingen lösning direkt, men du kan ju även visa bilder via iCloud bilddelning.

Edit: har du startat om utrustningen mellan dator och ATV? https://support.apple.com/sv-se/HT203311

Det var länge sen principen "it just works" var applicerbart på Apple-produkter. Det går utför.

För 8-9 år sen var jag Apples bästa reklampelare. "Köp en Mac! Du blir inte besviken!". Och då kunde man säga det med övertygelse. Idag råder jag folk köpa en Windows PC eller Samsung-telefon lika gärna.

1
Bevaka tråden