Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Optimera iPhone-lagring + dropbox

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder dropbox för att synka över mina bilder från min iPhone. Parallellt använder jag även iCloud för att synka bilder mellan mina enheter, mest för att jag vill ha dem på två tjänster.
Min fråga är, om jag slår på "optimera iPhone-lagring" i bilder, finns det då risk att dropbox synkar över "optimerade bilder", alltså icke fullupplösta bilder?

Det kan jag inte tänka mig. Prova och låt oss veta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-01-02 11:05
Ursprungligen av keptang:

Det kan jag inte tänka mig. Prova och låt oss veta.

Jag tror tvärtom, det verkar ju logiskt att det alltid är den lokalt lagrade bilden som laddas upp till Dropbox. Så om iCloud hinner hantera bilden först (ladda upp och ersätta med optimerad) blir det en optimerad bild som därefter laddas upp till Dropbox.

De verkar tro samma på dropbox-forumet.

Tack för länken!
Misstänkte nästan att så var fallet.

Frågan är dock om verkligen alla foton man tar komprimeras på direkten, eller om det är först efter, exempelvis, en vecka. Om så var fallet skulle man ju hinna synka mot dropbox först.
Någon som vet?

Ursprungligen av IngoX:

Jag tror tvärtom, det verkar ju logiskt att det alltid är den lokalt lagrade bilden som laddas upp till Dropbox. Så om iCloud hinner hantera bilden först (ladda upp och ersätta med optimerad) blir det en optimerad bild som därefter laddas upp till Dropbox.

De verkar tro samma på dropbox-forumet.

1
Bevaka tråden