Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter i Messages (OS 10.11.2)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur får man till det så att Messages kopplar namn till telefonnummer i Messages? Gärna för både sms och iMessages. Har mina kontakter i Outlook (15.17.1).

Har du dubbletter kan du behöva sammankoppla kontakterna. Kontrollera även att de du skickar iMessage till har både sin e-post och telefonnummer kopplat till tjänsten.

yes, synkar dem till min iPhone. Funkar utmärkt där, men inte på datorn. Har inga dubbletter. Funkade på förra datorn men inte på den nyinstallerade så jag hr väl glömt någon inställning...

Ursprungligen av Båttomten:

yes, synkar dem till min iPhone. Funkar utmärkt där, men inte på datorn. Har inga dubbletter. Funkade på förra datorn men inte på den nyinstallerade så jag hr väl glömt någon inställning...

Har du ställt in Continuity? Kan minnas att jag fick aktivera funktionen och bekräfta med en PIN.

Får inte till detta med kontakter i "Meddelanden". Funkar med samma inställningar på det dator som jag bytt upp mig från. Någon som har fler tips på vad jag kan ha glömt?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-01-10 20:55

En sökning på Internet gav: I was able to go to System Preference-> Internet Accounts and then add Exchange (for me) and only sync the contacts. After that i was able to see the Outlook contacts and the display name within iMessage switched from phone numbers to the names.

1
Bevaka tråden