Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac byte logic board

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej

Har två Imacs (2010), men en av dem är troligtvis logic boardet trasigt. Datorn funkar med extern skärm, men interna skärmen är död. Har testat att byta ut skärmen mot den andra fungerande jag har och det gav inget. Funderar nu på att byta logik boarden sinsemellan, då den med döda skärmen är i bättre skick rent estetiskt. Undrar nu på om detta kommer ställa till något problem, då jag hört att serienumret är lagrat på logic boardet. Finns det något sätt att få detta att fungera?

Mvh Techerspet

Omöjligt att svara på då vi inte vet problemet.

Och självklart kan det ställa till med problem, men då snarare att du gör ngt fel och skadar någon del i datorn.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Omöjligt att svara på då vi inte vet problemet.

Och självklart kan det ställa till med problem, men då snarare att du gör ngt fel och skadar någon del i datorn.

Plocka isär är jag bra på, så det utgör inget problem. Tänker att dt kan bli konstigt när serienummer inte överensstämmer. Finns det något sätt att nolla logic boarden?

Ursprungligen av Teacherspet:

Plocka isär är jag bra på, så det utgör inget problem. Tänker att dt kan bli konstigt när serienummer inte överensstämmer. Finns det något sätt att nolla logic boarden?

Inte vad jag vet. Men det kan vara en idé att resetta SMC.
https://support.apple.com/sv-se/HT201295

Ursprungligen av Teacherspet:

Plocka isär är jag bra på, så det utgör inget problem. Tänker att dt kan bli konstigt när serienummer inte överensstämmer. Finns det något sätt att nolla logic boarden?

Serienumret är knutet till logikkortet och om det byts måste datorns serienummer skrivas in på det nya logikkortet. Det görs av den auktoriserade verkstaden med ett speciellt verktygsprogram, inget man kan göra själv. Eftersom din dator har några år på nacken och inte omfattas av garantier så spelar det mindre roll, om den inte ska in på verkstad senare och registreras eller liknande så spelar det ingen roll om serienumret är inskrivet på det nya logikkortet eller inte. Datorn kommer att fungera som vanligt ändå.

1
Bevaka tråden