Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bakgrundsuppdatering fungerar inte i Messenger

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
För en vecka sedan slutade helt plötsligt Facebooks Messengerapp att uppdatera i bakgrunden. Tidigare så fick jag alltid notis om nya meddelanden direkt oavsett om appen var igång i bakgrunden eller avstängd precis som sms eller iMessage men nu får jag bara meddelanden om jag har appen igång och framme på skärmen annars ingenting. Jag har flera gånger kollat alla inställningar så de är som de ska och det är de. Har provat att installera om appen, gjort soft restore på telefonen och även gjort en återställning (visserligen med återskapning från säkerhetskopian) men inget hjälper. Kan jag ha missat något viktigt? Någon som varit ute för samma problem och löst det på något vis? Problemet uppkom utan att jag gjort några som helst ändringar, använde bara den appen och safari i den vevan.
Mvh Lalle

Eller är det något problem med notiserna bara?

Som rubriken lyder: Kan det vara notiserna som är problemet? Har provat att logga ut från itunes/appstore och icloud, starta om telefonen och logga in allt igen men händer fortfarande inget. Alla inställningar är igång som det ser ut.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-06 11:26

Kan ju vara något med notiser i iOS 9 som sagt: http://www.99mac.se/forum/t/315429-bara-jag-s...
Facebook fick ju bakläxa för ett tag sedan då deras app(ar) drog alldeles för mycket ström, kanske har de trimmat ner sina appar lite väl mycket?

Notiserna fungerar i andra appar så verkar som det är något lurt med just Messenger, men om det beror på iOS eller appen vet jag inte, fruktansvärt frustrerande att det blivit så här i alla fall då jag hela tiden måste låsa upp telefonen och plocka fram appen för att se om någon skrivit till mig istället för att bara få ett pling och en notis om meddelandet även när telefonen är låst. Det måste ju finnas något sätt att fixa problemet på. Hjälpte varken med uppdateringen till iOS 9.2 eller senaste versionen av Messenger som kom nyss. Och ingen i bekantakapskretsen har råkat ut för detta så tvivlar på att det har med nedtrimmning av appen att göra. Problemet finns där både vid mobilnäts och wifi anslutning. Är det någon som har en idé på vad jag kan testa?

Testa om du har samma problem efter en återställning utan att ta in säkerhetskopian.

Jo, det får väl bli sista utvägen att testa det annars. Men helst vill jag ju undvika det in i det sista, så mycket jobb att få in alla saker sedan.

1
Bevaka tråden