Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är detta något nytt i El Capitan

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man får upp en dialogruta som måste besvaras innan man kommer åt något annat på skärmen och man tex klickar på skrivbordsytan så blinkar skärmen till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-11-25 11:05
Ursprungligen av CekariYH:

När man får upp en dialogruta som måste besvaras innan man kommer åt något annat på skärmen och man tex klickar på skrivbordsytan så blinkar skärmen till?

Känns inte alls igen. Vilken dialogruta menar du? Behövs nog mer information innan du kan få ett vettigt svar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-11-25 11:49
Ursprungligen av CekariYH:

När man får upp en dialogruta som måste besvaras innan man kommer åt något annat på skärmen och man tex klickar på skrivbordsytan så blinkar skärmen till?

Är inte det en gammal funktion för funktionsnedsatta?

Ursprungligen av Gnulia:

Känns inte alls igen. Vilken dialogruta menar du? Behövs nog mer information innan du kan få ett vettigt svar.

Tex lägg något i papperskorgen och välj att tömma den men klicka inte på töm i dialogfönstret som dyker upp utan klicka nånstans utanför den. Se även mitt svar nedan.

Ursprungligen av frazze:

Är inte det en gammal funktion för funktionsnedsatta?

Tackar!
Den har jag aldrig haft ikryssad tidigare, kanske hände vid installationen av El Capitan eller så har jag väl fyllekört

Ursprungligen av CekariYH:

...men klicka inte på töm i dialogfönstret som dyker upp...

Det exemplet funkar inte för alla. Jag trodde att de flesta hade stängt av den funktionen - att det ska komma upp en dialogruta där man måste bekräfta tömning av papperskorg.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det exemplet funkar inte för alla. Jag trodde att de flesta hade stängt av den funktionen - att det ska komma upp en dialogruta där man måste bekräfta tömning av papperskorg.

Haha, ja, det har du nog rätt i, det är bara senila jag som behöver extra betänketid/säkerhetslager

Går det stänga av funktionen att den frågar ifall man vill tömma papperskorgen eller inte?

Ursprungligen av NisseA90:

Går det stänga av funktionen att den frågar ifall man vill tömma papperskorgen eller inte?

Finder --> Inställningar --> Avancerat

http://array.se/nyheter/mac-os-x-tips-42-fa-b...

Den inställningen är inget nytt för El Capitan. Har alltid funnits i OS X.

1
Bevaka tråden