Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini tidigt 2009

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag såg en mac mini tidigt 2009 till salu och den verkade inte så intressant i början men när jag kolla hur mycket jag kan uppgradera den så verkade det mer intressant, vad tror ni den kommer klara av?

Specs nu!
Intel core 2 duo 2.0ghz
1gb DDR3 1030mhz
Nvidia geforce 9400m 128mb
120gb mekaniskt disk

Ska uppgradera den med:
8GB Ram
256GB SSD

Tror ni den kommer klara av tex, plex server och lite enklare surf och spotify och så vidare?

Kan även tilläggs att den har stöd för OSX El Captain

Tack så länge!

Ursprungligen av matteboy96:

Tror ni den kommer klara av tex, plex server och lite enklare surf och spotify och så vidare?

"Och så vidare"? Annars, ja.

  • Medlem
  • 2015-11-23 08:15

Vad är det tilltänkta priset på maskinen? Själv hade jag inte investerat i en maskin med en Core 2 Duo, det är en gammal processor. Kika istället efter en något nyare maskin med en i5a är mitt tips. Borde inte kosta många kronor extra.

800kr är priset för maskinen

Värt eller inte?

Ursprungligen av Dalle:

Vad är det tilltänkta priset på maskinen? Själv hade jag inte investerat i en maskin med en Core 2 Duo, det är en gammal processor. Kika istället efter en något nyare maskin med en i5a är mitt tips. Borde inte kosta många kronor extra.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-11-23 09:28

800 låter som ett vettigt pris, men jag tror den är gränsfall för att driva plex om den ska transcoda, särskilt om det är mer än en ström.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-24 16:47

Även priset för RAM och SSD tillkommer. Jag håller med om att satsa på minst i5.

1
Bevaka tråden