Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knock vs. MacID

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ställer man in lås upp med knack på MacID? Går det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-10 18:42

För att vara lite personligt elak mot just dig barbapappa_86 så svarar jag exakt så som du ofta har en tendens att göra. Googla!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-10 18:46

Och då kommer du märka (precis som de som du brukar ge det rådet), att det troligen blir din egen tråd som kommer upp i den google-sökningen. För google visar bara det vi formulerat sökord för. Och internet innehåller bara det vi skriver. Då är det tråkigt att bara hitta en uppmaning att googla...

I detta fallet tror jag att du skulle använda sökorden MacID och tap to unlock.
Då hittar man bland annat denna sida
Setting up Tap to Unlock

Ursprungligen av IngoX:

Och då kommer du märka (precis som de som du brukar ge det rådet), att det troligen blir din egen tråd som kommer upp i den google-sökningen. För google visar bara det vi formulerat sökord för. Och internet innehåller bara det vi skriver. Då är det tråkigt att bara hitta en uppmaning att googla...

I detta fallet tror jag att du skulle använda sökorden MacID och tap to unlock.
Då hittar man bland annat denna sida
Setting up Tap to Unlock

Tror jag kanske var en aning otydlig. Med Knock så kan jag ha telefonen i fickan och knacka på den för att låsa upp min MBP, den funktionen hittar jag inte i MacID. Den verkar snarare ha en funktion att man knackar på trackpad.

1
Bevaka tråden