Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples "News App" i Sverige.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-27 16:38

Hur är det, har Apple släppt sin News app i Sverige? fick för mig att det bara var i UK och US.
För i morse när jag starta min iPad så låg den där helt plötsligt...

...eller är det bara jag som rökt för mycket Bulgariskt klettjack och missat att den legat där hela tiden...

Kanon app hur som.

Den har inte släppts i Sverige. Antagligen har du råkat ändra någon inställning för land.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-27 17:15

Fan vad oklart.

Gjorde en clean install när iOS 9.1 kom, kör ingen beta eller något sådant, och jag är fan 100 säker på att den inte fanns där tidigare eftersom den verkligen sticker ut, hela appen är helt röd, och det var därför jag regerade i morse... Kollade inställningarna för länderna och den är Sverige...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-28 00:47

Happ,, då var den borta igen då,, tack Apple för NEWS stunden,, era jävla teasers,, såg jäkligt lovande ut!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-09 23:26

Lånar den här tråden.

Hur är det? Skulle inte News komma till Sverige i och med iOS10?

Den finns ju som widget men appen är obefintlig.

Ursprungligen av Fredric:

Hur är det, har Apple släppt sin News app i Sverige? fick för mig att det bara var i UK och US.
För i morse när jag starta min iPad så låg den där helt plötsligt...

...eller är det bara jag som rökt för mycket Bulgariskt klettjack och missat att den legat där hela tiden...

Kanon app hur som.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-09-13 22:43

Efter uppgraderingen till iOS 10 har jag fått News i "Idag"-vyn.
Men jag hittar den ingenstans annars?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-13 22:54

Samma här, syns som notis men ingen app....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-14 10:11

Skulle inte vara förvånad om Apple bara precis har glömt den. Kvaliteten i deras uppdateringar har de senaste åren gått ner och ner så det känns inte omöjligt att de har gjort den tabben.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-13 11:09
Ursprungligen av zinned:

Skulle inte vara förvånad om Apple bara precis har glömt den. Kvaliteten i deras uppdateringar har de senaste åren gått ner och ner så det känns inte omöjligt att de har gjort den tabben.

Är det någon som vet något? Hittar inga kommentarer om Apple News någonstans, och liksom för er andra har jag News som widget men inte app. Går inte att göra inställningar osv. Mycket underligt.

.. å jag har varken News som app eller widget(!) Nyinstallation av iOS 10.0.2 på 6S. Högst besynnerligt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-18 19:17
Ursprungligen av Snabeldrake:

.. å jag har varken News som app eller widget(!) Nyinstallation av iOS 10.0.2 på 6S. Högst besynnerligt.

Vad har du för språk/region/land på mobilen?

Tack för svar! Svenska. Kollegan kör iPhone 5 där det fungerar. Nog borde det funka på 6S?

iPhone 6 plus - 10.0.2 - ingen news app - bara widget.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-18 20:45
1
Bevaka tråden