Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmail flaggar programmet Mail som "mindre säker app"?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälpte min sambo med att fixa hennes gmail-konto som tidigare fungerat till Mail, men som nu verkade ha lagt av. Det dök upp en varning med en dialogruta med en URL som man kunde gå in på, kommer inte ihåg exakt vad det stod där (klantigt att glömma ta screenshot...)

Iaf, om man gick in via webbläsaren på gmail så hade det kommit ett mail om att någon försökt logga in på kontot, vilket inte var så konstigt eftersom det var exakt det jag försökt göra. Det som däremot var mer konstigt var att efter lite klurande kom jag fram till att hämtning av mail via programmet Mail blockerats eftersom det av gmail ansågs vara en "mindre säker app". För att kunna hämta mail till datorn var jag tvungen att gå in på inställningarna och stänga av funktionen som blockerar mindre säkra appar, vilket löste problemet

Är det någon mer som haft detta problem? Mig veterligen har det inte varit något problem tidigare. Själv kör jag inte gmail så jag har inte märkt av något tidigare.

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-10-19 22:51

Ja, plötsligt slutade Mail hämta från Gmail på min MacBook Pro.
Eftersom jag nästan bara mailar i mobilen, på paddan eller med jobbdatorn så blev det aldrig av att jag gjorde något åt det, men nu ska jag fixa det och börja eposta från Mail som om det inte fanns någon morgondag!

Tack!

1
Bevaka tråden