Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man slå ihop ett iCloud-id och ett "vanligt" Apple ID för appar?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-10-09 15:46

På något vis råkade jag för längesedan skapa ett eget Apple ID till mitt ICloudkonto. Det ställer till det en hel del när jag ska synka kalendrar osv.. Går det på något vänster att slå ihop det kontot med mitt vanliga Apple ID som jag har för att köpa appar osv - utan att behöva koppla in Apples support?

Nej och Apple kan inte hjälpa dig.

Nej det går inte. Men det finns inget som hindrar att du har ett iCloud-ID och ett annat Apple ID för iTunes och App Store. Så har jag det.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-10-09 16:20
Ursprungligen av pmarriott:

Nej det går inte. Men det finns inget som hindrar att du har ett iCloud-ID och ett annat Apple ID för iTunes och App Store. Så har jag det.

Jag inser nu att problemet är att jag råkat köra olika iCloud-konton på mina enheter. Typ privata telefonen på ett konto och jobbtelefon, dator och padda på det andra.. det är därför det strulat

Enklast är nog helt enkelt att sluta använda det ena kontot. Hoppas inte jag tappar någon viktigt info bara.. :S Går det på något vis att föra över all kalenderinfo från ett konto till ett annat?

Ursprungligen av Hallon:

Jag inser nu att problemet är att jag råkat köra olika iCloud-konton på mina enheter. Typ privata telefonen på ett konto och jobbtelefon, dator och padda på det andra.. det är därför det strulat

Enklast är nog helt enkelt att sluta använda det ena kontot. Hoppas inte jag tappar någon viktigt info bara.. :S Går det på något vis att föra över all kalenderinfo från ett konto till ett annat?

Enklast är att göra det på datorn, om du har alla konton inlagda där. Bara markera aktiviteterna och byt kalender.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2015-10-09 16:41
Ursprungligen av pmarriott:

Enklast är att göra det på datorn, om du har alla konton inlagda där. Bara markera aktiviteterna och byt kalender.

Ganska många aktiviteter - så blir en del att gå igenom. Finns det inget annat sätt än att ta dom en och en?

Har inte provat, men möjligen går det att markera flera aktiviteter i Kalender på OS X med kringlan nedtryckt och sen med högerklick ändra?

Exportera kalender.

Importera i rätt kalender (konto).

1
Bevaka tråden