Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Provat Fantastical 2.5?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som kör den? Jag laddade ner nya versionen igår, den verkade rätt bra men..

I natt så drog klockan ca 70% batteri på sju timmar. Den har haft två spontana omstarter, Fantastical kan inte ladda kalendern...

En klar misstänkt är givetvis Fantastical men jag tänkte inte göra några avancerade felsökningar innan i morgon

Men min fråga: Någon som laddat ner nya versionen av Fantastical och vad har ni då sett? Inga problem eller problem?

  • Medlem
  • International user
  • 2015-10-11 22:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Någon som kör den? Jag laddade ner nya versionen igår, den verkade rätt bra men..

I natt så drog klockan ca 70% batteri på sju timmar. Den har haft två spontana omstarter, Fantastical kan inte ladda kalendern...

En klar misstänkt är givetvis Fantastical men jag tänkte inte göra några avancerade felsökningar innan i morgon

Men min fråga: Någon som laddat ner nya versionen av Fantastical och vad har ni då sett? Inga problem eller problem?

Har faktiskt varit med om att klockan dränerat batteriet på nolltid helt plötsligt. Misstänker också Fantastical.

Det hände bara en gäng - men har nu hänt två gånger (efter installation av helt olika appar)

Nu snurrar det som det ska och fantastiscals komplikation är bättre än Apples egna

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-12 08:47
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu snurrar det som det ska och fantastiscals komplikation är bättre än Apples egna

Jag köpte Fantastical nu i dagarna, mest för att pröva det då alla höjer det till skyarna. Själv har jag alltid använt native-kalendern och jag ser inte några större skillnader. Kan du peka ut några till mig? Jag testade också AW-appen samt dess komplikation och där är väl ingen större skillnad förutom att när man "Moduler" och har den bland de som är mindre så visas antal events under dagen, vilket jag tycker är bra.

Senast redigerat 2015-10-12 09:03
Ursprungligen av zinned:

Jag köpte Fantastical nu i dagarna, mest för att pröva det då alla höjer det till skyarna. Själv har jag alltid använt native-kalendern och jag ser inte några större skillnader. Kan du peka ut några till mig? Jag testade också AW-appen samt dess komplikation och där är väl ingen större skillnad förutom att när man "Moduler" och har den bland de som är mindre så visas antal events under dagen, vilket jag tycker är bra.

För mig är det framförallt att Fantastical hanterar påminnelser i samma kontext som kalendern. Ett fingertryck på komplikationen och jag kommer in i en gemensam lista av kalenderhändelser och påminnelser.

Men jag kan hålla med om att det finns en tendens till att hypa vissa appar när de kanske bara är "lite bättre" eller helt enkelt bara passar för vissa personers arbetssätt lite bättre. Fantastical är en sådan och det finns fler exempel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-12 13:40

@BlackSmp Ja, hittills har jag inte sett att man får någonting alls för de 49 kr som man inte får utan extra kostnad av native-kalendern.

1
Bevaka tråden