Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder drag and drop gmail

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Det verkar som om konkurenterna Apple och Google har gjort det svårt att använda båda företags lösningar.
Jag vill göra det som som gjorde Apple stort en gång - drag and drop - från Bilder till Gmail. Det får jag inte göra.

Kan jag få Gmail som delningsalternativ på något sätt? Jag kan ju dela till Meddelande, Facebook mm.
Just nu tvingas jag exportera till ex Skrivbordet för att få det in i Gmail.
Onödigt och tidskrävande till att vara Mac

Jag tänker inte börja använda Mail - av flera skäl.

Tacksam för tips

/Ruben

Använd Chrome och gör copy&paste.

Jag vet inte varför det bara blir filnamnet som pastas in om du använder Safari men det finns säkert någon förklaring någonstans på nätet.

Ursprungligen av BlackSmp:

Använd Chrome och gör copy&paste.

Jag vet inte varför det bara blir filnamnet som pastas in om du använder Safari men det finns säkert någon förklaring någonstans på nätet.

Tack!!! Funkade faktiskt... fortfarande obegripligt att Apple krånglar till det dock :/ tack igen!

De som programmerar bestämmer själva om de vill lägga in stöd för drag-and-drop, och i så fall vilka datatyper som ska följa med "draget". Likaså måste det mottagande programmet programmeras för att ta emot "drop", och då på motsvarande vis avgöra vilken datatyp som prioriteras. Att Apple väljer att inte stödja det kan säkert ha flera orsaker, tidsbrist, att de inte prioriterar det, att de aktivt motverkar det etc.

1
Bevaka tråden