Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone kopplar inte upp sig i VW Passat -10

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en Passat-10 men jag får inte iPhone 5s till att koppla ihop sig med bilen, nån som vet varför det inte kopplar?

Ursprungligen av Jonas400:

...får inte iPhone 5s till att koppla ihop sig med bilen...

Lite väl kortfattad frågeställning, kanske. Du får nog berätta lite mer.

- Koppla hur? Pratar vi om Bluetooth eller USB?
- Koppla vad? Vad vill du kunna göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-30 12:47
Ursprungligen av Jonas400:

Köpte en Passat-10 men jag får inte iPhone 5s till att koppla ihop sig med bilen, nån som vet varför det inte kopplar?

Köpte själv en Passat veckan innan skandalen ^^. Tur jag hann innan de slutar tillverka sina diesel motorer

Om det är bluetooth som det gäller, så är vissa Passat modeller förberädda för bluetooth koppling, de har alla reglage och i radion står det att man kan aktivera bluetooth. Men vissa modeller har inte alls telefonmodulen installerad trots detta. Den kan sitta bakom handsfacket eller under passagerar stolen.
Min Passat är just en sådan modell. Den har allt förberätt men saknar telefonmodulen. Det är en Passat från 2011.

Men om du får fram en telefonmeny i instrumentbrädan, då är problemet antagligen något annat. Saknar du telefonmenyn där så är det högst troligen så att du saknar den modul som faktiskt kopplar ihop din telefon med bluetooth. Alternativt en modul som inte stöder Bluetooth. Är det så att du har modulen installerad men saknar telefonmeny, koppla ur modulen några sekunder och plugga i igen (på egen risk, infon hämtad från youtube).

Det finns tredjeparts moduler att köpa. Själv siktar jag in mig på att köpa en sådan.

Ursprungligen av Jonas400:

Köpte en Passat-10 men jag får inte iPhone 5s till att koppla ihop sig med bilen, nån som vet varför det inte kopplar?

det va bluetooth koppling jag menade, är inget vidare haj på det här med o skriva frågor på forum, är faktiskt min premiärfråga så ni får ha överseende med mig. va till VW verkstaden förut o försökte få igång mobilen men efter många försök så fick dom ringa Södertälje o få reda på att just den årsmodellen så var inte iPhone compatibel med bilmodellen skulle gå o fixa med ett nytt styrdon till telefon men det gick på 4200+moms så det tror jag icke är aktuellt...typiskt när man för övrigt är nöje med bilen...

[quote name="juanito" postid="2254164"]Köpte själv en Passat veckan innan skandalen ^^. Tur jag hann innan de slutar tillverka sina diesel motorer

Om det är bluetooth som det gäller, så är vissa Passat modeller förberädda för bluetooth koppling, de har alla reglage och i radion står det att man kan aktivera bluetooth. Men vissa modeller har inte alls telefonmodulen installerad trots detta. Den kan sitta bakom handsfacket eller under passagerar stolen.
Min Passat är just en sådan modell. Den har allt förberätt men saknar telefonmodulen. Det är en Passat från 2011.

Men om du får fram en telefonmeny i instrumentbrädan, då är problemet antagligen något annat. Saknar du telefonmenyn där så är det högst troligen så att du saknar den modul som faktiskt kopplar ihop din telefon med bluetooth. Alternativt en modul som inte stöder Bluetooth. Är det så att du har modulen installerad men saknar telefonmeny, koppla ur modulen några sekunder och plugga i igen (på egen risk, infon hämtad från youtube).

Det finns tredjeparts moduler att köpa. Själv siktar jag in mig på att köpa en sådan.[/quote
]det va bluetooth koppling jag menade, är inget vidare haj på det här med o skriva frågor på forum, är faktiskt min premiärfråga så ni får ha överseende med mig. va till VW verkstaden förut o försökte få igång mobilen men efter många försök så fick dom ringa Södertälje o få reda på att just den årsmodellen så var inte iPhone compatibel med bilmodellen skulle gå o fixa med ett nytt styrdon till telefon men det gick på 4200+moms så det tror jag icke är aktuellt...typiskt när man för övrigt är nöje med bilen...

1
Bevaka tråden