Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera bilder automatiskt från iPhone till Bilder?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har precis uppdaterat till Yosemite. Jag är kanske trög, men jag fick för mig att man kunde importera sina iPhonebilder automatiskt till Bilder. Har kollat igenom den här https://support.apple.com/sv-se/HT201317 men får inte ihop det. Min förhoppning är att mina bilder automatiskt ska tanka över sig till datorn när jag kommer hem, och alltså tas bort från iOS-enheten. Funkar det? Eller kommer de fortfarande att ligga kvar på iPhone?

Mvh

De kommer att ligga kvar på din telefon.

Ursprungligen av BlackSmp:

De kommer att ligga kvar på din telefon.

Och det finns inte något sätt som man kan ta bort dem automatiskt heller?
Eller att man endast använder Bildström eller så...

jag är osäker. Om du vill ha en automatiserad process så tror jag inte att du får bilderna borttagna

Men varför vill du ta bort bilderna från telefonen? Personligen så ser jag ingen anledning till det förutom att spara utrymme. Och det finns nog andra lösningar på det problemet

Ursprungligen av BlackSmp:

jag är osäker. Om du vill ha en automatiserad process så tror jag inte att du får bilderna borttagna

Men varför vill du ta bort bilderna från telefonen? Personligen så ser jag ingen anledning till det förutom att spara utrymme. Och det finns nog andra lösningar på det problemet

Jag vill ta bort dem för att utrymmet på telefonen tar slut ja. Vad har du för andra bra lösningar på det tro?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-19 08:13
Ursprungligen av blackheim:

Jag vill ta bort dem för att utrymmet på telefonen tar slut ja. Vad har du för andra bra lösningar på det tro?

Använd då iCloud Photo Library. Då pumpas bilderna automatiskt upp till molnet och du får välja om du vill spara fullstora kopior eller mindre, för enheten anpassade versioner.

Ett annat alternativ är att köra med bildströmmen, ta ner alla bilder automatiskt till din dator via Bilder och bildströmmen

Sedan raderar du bilarna manuellt vid behov på telefonen.

Så körde jag tidigare innan jag gick över till iCloud

Ursprungligen av BlackSmp:

Ett annat alternativ är att köra med bildströmmen, ta ner alla bilder automatiskt till din dator via Bilder och bildströmmen

Sedan raderar du bilarna manuellt vid behov på telefonen.

Så körde jag tidigare innan jag gick över till iCloud

Det låter ju vettigt! Annars måste man väl ha lite mer utrymme på iCloud, kan jag tänka mig. Snål som jag är, vill jag helst inte dra på mig utgifter!

Tack!

Ursprungligen av blackheim:

Det låter ju vettigt! Annars måste man väl ha lite mer utrymme på iCloud, kan jag tänka mig. Snål som jag är, vill jag helst inte dra på mig utgifter!

Tack!

Bägge metoderna har sin för och nackdelar:)

I och med IOS9 är det också lättare att välja flera bilder för att radera dem i ett svep.

Kör hårt!

1
Bevaka tråden