Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildspel IOS 8 möter IOS 9

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har installerat IOS 9 och kikar i det här bildpselet på några av förändringarna från IOS 8. Dela gärna med dig av egna bilder i kommentarerna nedan.

Läs hela artikeln här

Kul med regnskurar just nu på iOS 8 och halvklart just nu på iOS 9, tur man uppgraderat till 9:an så slipper man regnet

Subtil förändring i systemtypsnittet?

Ursprungligen av Redaktionen:

99mac har installerat IOS 9 och kikar i det här bildpselet på några av förändringarna från IOS 8. Dela gärna med dig av egna bilder i kommentarerna nedan.

Läs hela artikeln här

Jag har inga egna bilder, men det är väl nog dokumenterat i befintliga bilder.
Jag kan inte vara 100% säker, det kan möjligen vara en synvilla.
Det var mer en känsla, som att något var lite annorlunda som fick mig att reagera, snarare än ett direkt konstaterande. Titta på klockan längst upp på skärmen och jämför med ios8. Är det inte fler än jag som uppfattar tecknen som aningen hoptryckta i vertikal riktning?

Ett nygammalt beteende jag varmt välkomnar tillbaka är något som verkar ha kommit tillbaka efter att ha varit borta i några versioner. Någonstans i mitten av version 8-serien började tangentbordsväxlaren följa listan tangentbord strikt efter att tidigare ha växlat mellan de två senast använda layouterna, så länge man skrivit något mellan växlingarna. Det gamla beteendet verkar nu vara tillbaka. Det strikta beteendet var något jag retade mig ganska mycket på då jag ofta växlar mellan engelskt och svenskt tangentbord men även har några andra i listan för snabb åtkomst till lite mer udda tecken, såsom grekiska och kinesiska som behövs ibland.

Till sist måste jag i detta sammanhang även varmt välkomna växlandet mellan versaler och gemener på tangentborden. Det är en liten detalj jag länge tyckt varit bra mycket bättre i Android än iOS. Äntligen kom det även till min huvudtelefon.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-20 19:02

I IOS9 började Apple använda nya typsnittet San Francisco.

Ursprungligen av mattiL:

I IOS9 började Apple använda nya typsnittet San Francisco.

Se där, då var det någonting med det där trots allt...
Så här i efterhand kan jag nog dra mig till minnes att jag läst någonting någonstans om förändringar i typsnittsvalen, men jag hade fått för mig att det handlade om det nya osX och inte iOS.

Tack för klargörandet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-23 08:53
Ursprungligen av Redaktionen:

99mac har installerat IOS 9 och kikar i det här bildpselet på några av förändringarna från IOS 8. Dela gärna med dig av egna bilder i kommentarerna nedan.

Läs hela artikeln här

Jag skulle säga iOS 9 är en av de buggigare uppdateringarna för mig. Grafiska buggar och en svensk Siri som inte längre vill prata. Vidare har min iPhone 5s börjat få lite "knyckigt" GUI - något som plågat Apple iOS allt mer med senare revisioner på äldre enheter.

Nedan ser ni hur fin sökningen ser ut. Märkligt att man kan söka med "swipe down" på hemskärmen OCH att sök-hemskärmen till vänster är tillbaka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-23 08:55

Apple hade versal / gement tangentbord tills iOS7. Estetiskt med endast versaler men inte så praktiskt.

Ursprungligen av Erik.dv:

Apple hade versal / gement tangentbord tills iOS7. Estetiskt med endast versaler men inte så praktiskt.

Intressant hur snabbt det går att glömma... Det har jag totalt tappat bort.

Hoppas att det löser sig med din telefon och buggigheten. Jag har inga hindrande problem och lägger sällan märke till detaljproblem som ryckighet i animationer (såvida de inte är rejält påtagliga)

Iofs då har det hänt någon gång att Siri lägger av men det var tidigare under betaperioden. Jag tror inte att jag haft sådana problem i de senaste releaserna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-23 11:32

Googlande på Siri-problemet visade sig att jag inte var ensam men att detta hänt i tidigare OS än iOS9.

Sökningshemskärmen till vänster har även den funnits tidigare, dock i ett visuellt annat utseende. Jag tror en av de större nyheterna i iOS9 är just Spotlight även i Appar. Det fattas bara att de anammar fullständigt stöd för det. Ex. har jag hittat gamla sökningar i IMDB-appen genom Spotlight.

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag skulle säga iOS 9 är en av de buggigare uppdateringarna för mig. Grafiska buggar och en svensk Siri som inte längre vill prata. Vidare har min iPhone 5s börjat få lite "knyckigt" GUI - något som plågat Apple iOS allt mer med senare revisioner på äldre enheter.

Nedan ser ni hur fin sökningen ser ut. Märkligt att man kan söka med "swipe down" på hemskärmen OCH att sök-hemskärmen till vänster är tillbaka.

Så där ser det inte ut hos mig, varken på swipe down eller på den till vänster, när tangentbordet kommer fram släcks resten sas. iPhone 6+.

Ursprungligen av Erik.dv:

Apple hade versal / gement tangentbord tills iOS7. Estetiskt med endast versaler men inte så praktiskt.

Hade dom, kan jag inte minnas då jag var avundsjuk på Android som hade det, redan på iPhone 3G tiden???

1
Bevaka tråden