Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iCloud säkerhetskopiering efter iOS9

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2015-09-17 18:38

Tjena! Efter uppdateringen till iOS9 på min iPhone 6 strular iCloud säkerhetskopiering. Det står att den senaste kopian är på 0 byte och på apparna som ska säkerhetskopieras står det "ingen data". Kan ej radera den senaste säkerhetskopian från iOS8 från telefonen samt så syns inte den kopian på min mac men tar fortfarande upp plats.

Någon med liknande problem?

Edit: I samband med att jag skrev detta verkar det som om det löste sig av sig självt. Väldigt skumt, men nu har jag en säkerhetskopia på telefonen. Kanske andra upplever samma sak så tråden kan vara till hjälp ändå.

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-09-17 19:47

Jag har samma problem utan att fått igång det. iPhone 5s.

Såg också nu att varken min mobil eller padda hade säkerhetskopieras under natten. Testade att köra manuellt men det gick inte. Hoppas det ordnar sig snart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-17 21:31

Min iPad Air2 funkade detta på en gång, inga problem.
iPhone 6 funkade inte Inte första gången jag prövade.
Men andra gången så gick det.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-09-17 21:47

Det var ett problem med 9.0-betorna. Löstes i 9.1:an.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-09-18 07:34

Verkar som att det strular från och till för mig. Ibland står det att nästa backup kommer vara 0 byte och efter några minuter har det rättat till sig. Kanske är något problem med Apples servrar?

Tyvärr har jag samma problem på både min iPhone och padda.
Att det skulle vara löst med 9.0.1 stämmer tyvärr inte, iPhonen har OS 9.0.2 installerat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-20 19:30

Han skrev inte att det skulle vara löst i 9.0.1, utan i 9.1.

1
Bevaka tråden