Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer Apples uppdateringar?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag släpper Apple både IOS 9 för Iphone, Ipad och Ipod Touch samt Watch OS 2 för Apple Watch, men vilken tid kommer egentligen uppdateringarna?

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-09-16 11:11

Utan att klicka på din löjliga rubrik, så gissar jag att det blir som vanligt. 19-tiden. Du kan aldrig gissa vad som händer sen.

Ursprungligen av Mija:

Utan att klicka på din löjliga rubrik, så gissar jag att det blir som vanligt. 19-tiden. Du kan aldrig gissa vad som händer sen.

Löjlig kommentar då det verkligen var en fråga. Långt ifrån AB klass på den.

Har en klocka på väg hem och den skulle levereras med 0s2 så då är jag först då

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-09-16 12:33
Ursprungligen av jimel:

Löjlig kommentar då det verkligen var en fråga.

Har man varit med några år så behöver man inte ställa den frågan. En redaktion får väl ta och göra lite research om dom inte har den minsta lilla aning.

Ursprungligen av Mija:

Har man varit med några år så behöver man inte ställa den frågan. En redaktion får väl ta och göra lite research om dom inte har den minsta lilla aning.

Det finns newbies på sajten också, som kanske behöver den informationen.
Bara så onödigt att dissa redaktionen för att inte allt riktar sig till just dig.

Ursprungligen av Mija:

Har man varit med några år så behöver man inte ställa den frågan. En redaktion får väl ta och göra lite research om dom inte har den minsta lilla aning.

Tycker du ska gå ut på en promenad en stund och komma tillbaka med en bättre attityd och gladare miner

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-09-16 13:23

Nej verkligen inte. Då måste jag ju ändra på min avatar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-16 15:13
Ursprungligen av Mija:

Nej verkligen inte. Då måste jag ju ändra på min avatar

Tappa inte garden nu så man börjar tro att du gillar mysiga hemmakvällar och långpromenader hand i hand då fallerar hela ditt avatar koncept, du har mycket att leva upp till har man ju märkt under åren

Det hade varit trevligt om 99mac lät bli klick-fiskande rubriker (dom brukar vara duktiga på bra beskrivande rubriker annars). Rubriken skulle kunna sättas "Apples uppdateringar släpps troligtvis 19:00" i stället. Pluspoäng för att ni undvek Betteridges lag dock.

Senast redigerat 2015-09-16 16:15
  • Medlem
  • 2015-09-16 17:14

Det blir inget WatchOS 2 idag 16/9.

http://www.macrumors.com/2015/09/16/no-watcho...

We have discovered a bug in development of watchOS 2 that is taking a bit longer to fix than we expected,” an Apple spokesperson told TechCrunch. “We will not release watchOS 2 today but will shortly.”

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-16 18:04
Ursprungligen av jimel:

Löjlig kommentar då det verkligen var en fråga. Långt ifrån AB klass på den.

Har en klocka på väg hem och den skulle levereras med 0s2 så då är jag först då

Löjlig hur då? Den kommer samma tidpunkt varje år och har gjort sedan första iOS uppdateringen kom, ifall redaktionen föredrar att sitta och röka på och käka svamp och inte ha någon koll så är det deras problem för detta är en icke-fråga, har man ett datum så vet man tidpunkten då den släpps det första de gör när de kommer till jobbet på morgonen (ja, det är en annan tidszon i San Francisco, så det är morgon där när klockan är 19:00 här).

Ursprungligen av Exteron:

...och inte ha någon koll så är det deras problem...

Men de har ju koll. Uppgiften om att det brukar vara kl 19 finns ju i artikeln.

Problemet är ju att de mörkar att de har koll - genom att sätta en rubrik som gör att vi måste klicka in oss i artikeln för att få reda på det.

Men det är ju effektivt. Med en sådan rubrik får man in alla till artikeln.
- De som inte har koll på hur det brukar vara - de klickar för att få reda på det.
- Vi som har koll på hur det brukar vara, och som tycker att även redaktionen borde ha koll på det - vi klickar för att se om skribenten har så dålig koll som rubriken antyder. Men då upptäcker man att de faktiskt har koll ändå, och man konstaterar att man ännu en gång har gått i clickbait-fällan.

Jag har sagt det flera gånger redan, och säger det igen - snälla, sluta med clickbait-rubrikerna!

Rubriker har alltid varit click-bait sedan urminnes tider. Jag är inte speciellt upprörd över de rubriker som används här. Det finns betydligt värre exempel på dåliga rubriker.

Jag brukar alltid tänka att jag ska vänta en stund med uppdateringen, för det brukar alltid finns ett par lite halv-irriterande buggar kvar i 1.0 men likt förbannat sitter man och trycker på uppdatera stup i kvarten (eller snarare minuten).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-16 19:06

Nu finns den som OTA.
En påminnelse till de som kör iZettle, de skickade ett mail om att de inte är kompatibla ännu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-16 19:07

Även via iTunes.

1,84 GB här.

Ursprungligen av BlackSmp:

Rubriker har alltid varit click-bait sedan urminnes tider. Jag är inte speciellt upprörd över de rubriker som används här. Det finns betydligt värre exempel på dåliga rubriker.

Ja, visst är det ganska milda och harmlösa former av klickfiske här.

Men att det finns värre exempel, och att det finns många andra som gör samma sak, är ju inte skäl för att fortsätta beteendet.

Nej, redaktionen, föregå nu med gott exempel (se §3.1 i forumets trivselregler) i fortsättningen, och sätt sägande och tydliga rubriker på nyhetstrådarna!

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-16 19:49
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Jag brukar alltid tänka att jag ska vänta en stund med uppdateringen, för det brukar alltid finns ett par lite halv-irriterande buggar kvar i 1.0 men likt förbannat sitter man och trycker på uppdatera stup i kvarten (eller snarare minuten).

1.0 var länge sedan, det är 9.0 nu
x.0 skulle du nog ha skrivit

Fler uppdateringar som har släppts idag:
iTunes 12.3
Xcode 7

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-16 21:38
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Fler uppdateringar som har släppts idag:
iTunes 12.3
Xcode 7

Var hittar du iTunes 12.3? På Apple's hemsida är det fortfarande iTunes 12.2.2 som är den senaste

http://www.apple.com/se/itunes/download/

Ursprungligen av Exteron:

Var hittar du iTunes 12.3? På Apple's hemsida är det fortfarande iTunes 12.2.2 som är den senaste

http://www.apple.com/se/itunes/download/

iTunes 12.3 finns i AppStore > uppdateringar

Ursprungligen av Exteron:

Var hittar du iTunes 12.3? På Apple's hemsida är det fortfarande iTunes 12.2.2 som är den senaste...

Det brukar dröja någon dag innan det dyker upp på hemsidan. Men som redan nämnts så finns det bland uppdateringarna i Mac App Store.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-16 21:58

Inte under Software Apple Updates i min jobb-Windows, däremot under Hjälp - Sök uppdateringar i iTunes.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-17 03:23
Ursprungligen av panther:

iTunes 12.3 finns i AppStore > uppdateringar

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det brukar dröja någon dag innan det dyker upp på hemsidan. Men som redan nämnts så finns det bland uppdateringarna i Mac App Store.

Ursprungligen av kenjon:

Inte under Software Apple Updates i min jobb-Windows, däremot under Hjälp - Sök uppdateringar i iTunes.

Fanns inte när jag kollade under "Leta efter uppdateringar" i iTunes heller då, men nu fanns den

1
Bevaka tråden