Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tog över sambons Iphone 5s, glömde logga ut ur iCloud innan total återställning.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Min gamla Iphone 4s gav till slut upp och jag lyckades göra en bacup med 1/4 av skärmen mot itunes innan den gav upp, helt. en bragd..
bacupen vart lyckad.
For och köpte en 6a och överförde sambons 5s genom itunes till 6an.
Nollade 5sen( Allm>Noll>Radera alla Inst & Innehåll) som vanligt(en baddare å tappa bort mobiler).
tog in min bacup från min gamla 4s, inga bekymmer på något sätt, fick uppge mitt lösen för iCloud kontot allt var kvar.
kallender osv.

frid å fröjd trodde jag tills dagen efter.
då hade det kommit en uppdatering på App Store på några appar, uppdatera alla i vanlig ordning.
App Store bad om lösen till iCloud skriver in i vanlig ordning, fel gång på gång tills jag upptäcker att det är sambons iCloud konto som App Store ber efter... och nu börjar mitt problem.

I inställningar är jag inloggad, på mitt iCloud hittar jag igen 5sen med mitt namn serie nr osv.
på hennes iCloud var den kvar första gången jag loggade in, tills jag hade hittat nått på apples sida om att det gick att ta bort enheten genom iCloud, https://support.apple.com/sv-se/HT201351 vilket jag gjorde.

och nu har jag laborerat, en i mitt tycke, hel del. dvs. loggat ut på iphone, nollat hämtat in min bacup igen, med precis samma resultat som tidigare.

Har även loggat ut, nollat, hämtat in hennes bacup, (då får jag ange hennes lösen när jag startar upp den för första gången) alltså följ instruktionerna på apples supportsida( https://support.apple.com/sv-se/HT201351 ) till punkt å pricka för att sedan ta in min bacup. Även då får jag ange hennes lösen när jag ska uppdatera apparna i App Store,

har till slut haft min bacup på mobilen & nollat utan att logga ut, samt testat ta in både hennes/min bacup. Alltid men samma reslutat alltid hennes iCloud App Store begär lösen på, aldrig min, och i inställningarna är det alltid det iCloud kontot jag vill ha som är. samt rätt när jag loggar in på iCloud.

Har testat ta bort enheten i iCloud loggat ut på mobilen, nollat, hämtat bacupen.

har även testat logga ut på mobilen testat App Store, App Store begär fel iCloud, loggat in igen, testat, loggat ut, loggat in på hennes konto på min bacup för att sedan logga ut henne och sedan in på min igen.

Alltså hade jag inte haft 25 mil till närmsta återförsäljare som kan annat än kränga äpplen hade jag redan varit där.
Tacksam för hjälp

Jo men tack för hjälpen folkens!
Eftersom det inte verkar finnas så många trådar om just detta problemet, men en hel del som råkat ut för det, på ett eller annat sätt.
Så tänkte jag berätta hur jag "fick" till det.
jag kröp sonika tillslut till korset och angav hennes lösen i App Store, fick ner dom senaste uppdateringarna till apparna, tog sedan ner någon random gratis app och vips ville App Store ha lösen till mitt iCloud konto. knappa in mitt lösen, frid & fröjd.

fy fan vad jag lagt timmar på det här.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-06 08:40

Gott att det löste sig. Finns dock trådar om detta, men hur man hittar dem vet jag inte, problemet är sningen svårt att beskriva och Apple/iPhone ger grymt dåligt med information. Det är dock lätt när man kan det: det finns appar köpta med ett annat AppleID, och de kan bara uppdateras om man loggar in med det köpta ID:t.

1
Bevaka tråden