Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför inte låta Köp/sälj synas under Nya inlägg?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kom att tänka på när jag gjorde den här kommentaren, att man väldigt sällan är inne och tittar i köp/sälj då de nya annonserna inte kommer upp under Nya inlägg (aktiva). Jag och många med mig går ju alltid dit istället för startsidan.

Kan det vara något får att få lite fart i den forumdeln?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-08 13:20

Bifalles!

Inte mycket respons här inte... Händer det inget för att lyfta fram "marknad" dör den sotdöden. I skrivande stund bara någon enstaka aktivitet i veckan.

Därför ytterligare ett förslag: Skapa en sidorubrik för MARKNAD lik NYTT I FORUMET här till höger på sidan.

Förresten: Borde inte rubriken NYTT I FORUMET vara klickbar? (Och hamna på http://www.99mac.se/forum/aktiva)

Ledsen för sent svar!

Ska kika på vad som kan göras. Att bara stoppa in annonser från Marknad i "NYTT I FORUMET" kan nog bli lite rörigt, det skulle i så fall vara tillhörande kommentarstrådarna. Många väljer dock att skippa dessa.

Vad hände med detta?

Att även "Marknad" syns under "Nya inlägg" skulle vara bra, tycker jag.

Även "Feedback" borde synas under "Nya inlägg". Det önskemålet har nog en egen Feedback-tråd, tror jag - men passar ändå på att påminna om det här.

Hejsan,
Vi har en pågående diskussion kring det här, framförallt "Marknad" och vad vi kan göra med den delen av forumet. Det är inte mycket aktivitet där, och att stoppa in annonserna i "nytt i forumet" tror vi gör det rörigt och oöverskådligt.

Det skulle kunna vara ett bra förslag att lägga marknad i högerspalten på framsidan, så den får mer exponering. Just nu har vår utvecklare väldigt begränsat med tid att lägga på 99mac, vilket är tråkigt förstås men inte något vi kan göra nåt åt.

Samtidigt planerar och funderar vi på hur vi kan förbättra sajten på lite sikt. Vi har lite olika alternativ så klart, men vad gäller just marknad är en möjlighet att helt ta bort den delen för att fokusera på andra inslag.

Vad tycker ni medlemmar? Använder ni marknaden, eller finns det så många andra alternativ för köp & sälj på nätet?

Ursprungligen av jakobnilsson:

...att stoppa in annonserna i "nytt i forumet" tror vi gör det rörigt och oöverskådligt.

För att förtydliga. Jag menade inte "Nytt i forumet", jag menade "Nya inlägg". Så som originalönskemålet var i den här feedback-tråden.

Ursprungligen av jakobnilsson:

...Vad tycker ni medlemmar?...

Eftersom Feedback inte heller syns i "Nya inlägg", så är det nog en väldigt begränsad andel av medlemmarna som överhuvudtaget kommer att se att du vill ha medlemmarnas input.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-02-21 11:45
Ursprungligen av jakobnilsson:

Vad tycker ni medlemmar? Använder ni marknaden, eller finns det så många andra alternativ för köp & sälj på nätet?

Det finns många andra alternativ till köp och sälj med stor exponering, men fördelen med en marknad på ett användarforum är att det just är litet och familjärt, som bytesaffärer kompisar emellan

En snabb fix och det enda jag efterfrågar är att marknaden blir ett vanligt diskussionsforum som syns när man söker på Nya inlägg. Gärna att man kan fortsätta skriva inlägg i tråden som säljaren/köparen startat. I det forumet kan ju till exempel även dessa "vad är vettigt pris för en mac xx" -trådar få utrymme.

Om ni vill skapa en marknadsplats som syns på förstasidan och eventuellt hjälper att driva trafik till siten så är det en helt annan sak, som helt riktigt kräver en hel del arbete. Men detta är bara ett önskemål om ett diskussionsforum oss medlemmar emellan, där vi eventuellt kan komma överens om en och annan deal - eller bara snacka teknik och "sparka på däcken".

Tack för bra feedback. Jag vill bara säga att jag tagit detta till mig, och som sagt vi för en diskussion om lite förändringar i forumet.

Åtminstone nu under våren kommer inget hända, för Fredrik har helt enkelt inte tiden. Vi har en hel del idéer med både sajten och forumet, och det är väldigt viktigt att inkludera er mest aktiva medlemmar. Jag arbetar på något sätt att samla in mer tankar och åsikter från er, kanske inte bara här i Feedback-tråden utan på ett mer direkt sätt.

Och nu har Marknad helt försvunnit? Det var väl ingen aktivitet där, konstigt nog...

Och Feedback är väl fortfarande inte inkluderat i Nya inlägg? Blir lite fånigt när feedback från forumanvändarna efterfrågas och sedan ingen upptäcker frågan... http://www.99.se/forum/p/2312609 (ping @jakobnilsson)

1
Bevaka tråden