Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort lösenord som inloggning

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2015-09-02 20:36

Har googlat och googlat, men jag verkar inte kunna ta bort lösenordet. Vill ha automatisk inloggning. Bifogar bild hur det ser ut när jag klickar på inställningar > konton > inloggning

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-02 21:16

Har du krypterat disken (FileVault), om jag inte minns fel så kan man inte logga in automatiskt då.

Kika här:
http://forums.macrumors.com/threads/automatic...
Där finns en massa lösningar beroende på vilket som är just din anledning att det inte fungerar. Prova dig fram. Lycka till

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-02 21:46

Finns en inställning för inloggningslösenord även i systeminst/säkerhet och integritet, men kanske inte har med saken att göra...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-02 22:10

Jag fattar nog inte problemet....
Översta valet, Automatisk inloggning - Av
Går det inte att sätta den till ditt användarnamn? Lösenordet fixar den ändå, men inte med FileVault.

Automatisk inloggning fungerar för mig med dessa inställningar.

Ursprungligen av genki:

...bild hur det ser ut när jag klickar på inställningar > konton > inloggning

På bilden som du bifogade så är inställningarna låsta. Du måste klicka på hänglåset, längst ner till vänster. Sen kan du ändra "automatisk inloggning".

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2015-09-02 23:38
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

På bilden som du bifogade så är inställningarna låsta. Du måste klicka på hänglåset, längst ner till vänster. Sen kan du ändra "automatisk inloggning".

Hänglåset är avklickat

Kollar de andra tipsen senare idag

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-03 09:14
Ursprungligen av genki:

Har googlat och googlat, men jag verkar inte kunna ta bort lösenordet. Vill ha automatisk inloggning. Bifogar bild hur det ser ut när jag klickar på inställningar > konton > inloggning

Har du flera användare på datorn? Gästkonto?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-03 09:32

Är du admin?

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2015-09-03 20:59

Tack alla! Trodde inlogglösen var samma som lösen för viloläge med mera. Så efter vad ni tipsat hittade jag det istället och tog bort det

Ursprungligen av genki:

Tack alla! Trodde inlogglösen var samma som lösen för viloläge med mera. Så efter vad ni tipsat hittade jag det istället och tog bort det

Om det nu är inställt så att det behövs lösenord efter vila, så är det samma lösenord som vid inloggning.

Så du får gärna berätta lite närmare vad det var du hittade och tog bort.

1
Bevaka tråden