Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple pensionerar gamla produkter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Flera äldre Apple-produkter tappar support i september, och bland annat versioner av Apple TV och Ipod Classic kommer inte längre kunna repareras.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-31 17:54

Jag har för mej (igen...) att Sverige också har en lag om äldre produkter, att de ska kunna repareras i 10 år. Men det kanske bara gäller vissa produkter, och inte elektronik.

Ursprungligen av kenjon:

Jag har för mej (igen...) att Sverige också har en lag om äldre produkter, att de ska kunna repareras i 10 år. Men det kanske bara gäller vissa produkter, och inte elektronik.

Finns vad jag vet ingen lag. Reklamationsrätten är det skydd som finns. Det är en utbredd missuppfattning att tillverkare/återförsäljare är skyldiga att tillhandahålla reservdelar i ett antal år. Och om sån lag skulle komma är det lätt att runda: Din Apple-TV är trasig. Den behöver en reservdel - en ny Apple-TV.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-31 23:50

På sådana småsaker som AppleTV är det inget problem. Men jag tror jag hörde om det vad gäller bilar... kan ju vara en missuppfattning.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-08-31 23:53
Ursprungligen av kenjon:

Jag har för mej (igen...) att Sverige också har en lag om äldre produkter, att de ska kunna repareras i 10 år. Men det kanske bara gäller vissa produkter, och inte elektronik.

Ursprungligen av pmarriott:

Finns vad jag vet ingen lag. Reklamationsrätten är det skydd som finns. Det är en utbredd missuppfattning att tillverkare/återförsäljare är skyldiga att tillhandahålla reservdelar i ett antal år. Och om sån lag skulle komma är det lätt att runda: Din Apple-TV är trasig. Den behöver en reservdel - en ny Apple-TV.

Det har tidigare i Sverige varit reglerat att vissa produkter skulle gå att använda 10år, det var typ större produkter TV, frysar etc. Numera tror jag inte att det finns och om det finns är det svårt att få att fungera, vem är "tillverkare" om produkten tillverkas i Kina och importören här har försvunnit?

1
Bevaka tråden