Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med bilder i OS X

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Hade tidigare som de flesta andra Iphoto. Av utrymmesskäl hade jag mitt bibliotek på min time capsule. Det funkade okej.

Sen har den nya bilder programmet kommit och jag gjorde ett nytt bibliotek eller rättare sagt det blev ett nytt när jag startade programmet.

Dock ville jag få in alla mina bilder så jag tog och gjorde mitt iphoto biblitek (från time capsulen) som systembibliotek.

Alla bilder förutom de från icloud kommer in fint i bilder.

Problemet är att jag inte kan slå på det eftersom den säger att time capsulen har fel formatering.

Som jag ser det har jag några olika alternativ

Har köpt en ny Macbook så utrymme på datorn är inte ett problem längre, tidigare körde jag MBA 2011 med 64 gb

1. Börja om - dvs göra ett nytt bibliotek lokalt i bilderappen och importera alla andra kort från time capsule. Men tar inte det mycket utrymme då? Jag gissar att de kopieras över.

2. Dela på biblioteken dvs göra ett nytt lokalt så icloud funkar sen ha det andra bilderna kvar på time capsulen

3. Kopiera över alla bilder från time capsule till Macbook:en sen göra ett nytt bibliotek lokalt.

MAO alla gamla bilder från tiden innan iphonen funkar bra inkl album osv som jag gjort. Problemet är att inte alla bilder från iphonen syncas och visas i bilder programmet. Skulle vilja få ordning på detta en gång för alla.

Så egentligen kanske jag undrar hur får jag bilder att funka som det ska även med bilder tagna och upplagda i ett iphoto - bibliotek.

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-16 07:00

Hej. Går det att fortsätta denna tråd? Jag har råkat ut för samma problem. Har nu två bildbibliotek som jag vill slå ihop till en. Alt. Hur flyttar jag enstaka bilder från det ena (nya) till det andra (gamla) biblioteket. Kan ju vara bra med två bibliotek så inte mobilen blir överöst med synkade bilder...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-16 08:59

Skapa ett Album som heter iPhone, och lägg in de bilder du vill synka där. Då kan du ha hur mycket bilder som helst i datorn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-16 09:02
Ursprungligen av kenjon:

Skapa ett Album som heter iPhone, och lägg in de bilder du vill synka där. Då kan du ha hur mycket bilder som helst i datorn.

Tack då ska jag prova det. Ska det albumet vara systembibliotek?

jag tänker på de bilder som strömmas med iCloud.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-16 09:08

Systembibliotek?
Under Arkiv, välj Nytt album, döp det till iPhone. Dra dit de bilderna du vill ha i telefonen, synka det albumet med iTunes.

1
Bevaka tråden