Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag lyckas inte aktivera iCloud Music Library

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt många gånger, men allt som händer är att jag får detta felmeddelande: Error 4002 (se skärmdump).

Jag kör en MBP 17" (sista modellen) och i övrigt fullt uppdaterad mjukvarumässigt.

Fler har samma bekymmer och det verkar vara så att den gemensamma nämnaren är stora bibliotek.

https://discussions.apple.com/thread/7105608?...

Ursprungligen av Megolon:

Fler har samma bekymmer och det verkar vara så att den gemensamma nämnaren är stora bibliotek.

https://discussions.apple.com/thread/7105608?...

28000 låtar, ska det vara något? Tack.

Ursprungligen av Björn Malmehed:

28000 låtar, ska det vara något? Tack.

Kanske inte men matchningen är max 25000 vad jag förstår.
Testa att tar bort en del av låtarna och se om det blir någon skillnad.

Ursprungligen av Megolon:

Kanske inte men matchningen är max 25000 vad jag förstår.
Testa att tar bort en del av låtarna och se om det blir någon skillnad.

Jag använder inte iTunes Match ännu. Tänkte vänta tills gränsen hamnar vid 100000. Det talades om det för ett tag sedan. Men jag kan nog dela upp biblioteket lite och se om det gör någon skillnad.

Ursprungligen av Björn Malmehed:

Jag använder inte iTunes Match ännu. Tänkte vänta tills gränsen hamnar vid 100000. Det talades om det för ett tag sedan. Men jag kan nog dela upp biblioteket lite och se om det gör någon skillnad.

Ja nu är det inte bara iTunes Match som matchar din musik utan Apple Musik gör också det.

Citat:

Hur vet Apple Music vilka låtar som finns i mitt personliga bibliotek?
När du är medlem i Apple Music finns hela ditt bibliotek i iCloud. Vi jämför alla spår i din samling med Apple Music-biblioteket för att se om vi har en kopia. Om vi har det kan du automatiskt lyssna på den direkt från molnet. Om du har musik som inte finns i vår katalog överför vi de låtarna från iTunes på din Mac eller PC. Allt förvaras i iCloud, så det tar ingen plats på dina enheter.

1
Bevaka tråden