Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outlook 2016 (Office 2016)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha kört MBP några veckor med Office 2016: En klar förbättring från tidigare version men den lämnar fortfarande mycket kvar att önska jämfört med Windows-versionen (2013). Det är nästan så att man misstänker att Microsoft gör det med flit så att inte företagsanvändare ska gå över till OSX.

* Jag saknar att man inte kan sortera e-mail på samma sätt som i Windows.
* Spotlight verkar inte kunna läsa i mina e-mail. Försökte med Alfred2, men då var man tvungen att köpa Powerpack för få det att fungera.
* Integration med LinkedIn var användbar men saknades i OSX versionen.
* Outlook Today saknas också.
* Det verkar inte finnas någon direktkoppling till OneNote i Outlook.
* mm mm

Excel och PowerPoint är likvärdiga, dock så skalar inte Excel lika bra när det gäller större dokument med många "cross references". Förmodligen att det enbart är 32-bit. Sedan så finns det inga ActiveX-controls.

Någon annan som har liknande upplevelse med detta?

jag kan förstå att de som alltid jobbat i office kan känna lite större säkerhet i office, men apples egna gratisprogram är precis lika bra på det mesta och dessutom kompatibla med office. Känner ingen saknad av office i något läge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-18 14:19

Jag har inte använt Office sedan jag startade eget för 5 år sedan och jag saknar det inte alls

Apples Numbers är ett skämt när det gäller kompatibilitet med ActiveX och crossreferensdokument

Ursprungligen av primu[s]®:

Apples Numbers är ett skämt när det gäller kompatibilitet med ActiveX och crossreferensdokument

ActiveX... Hur kom det in här?

Är inte hela OsX ett skämt när det kommer till kompatibilitet med ActiveX om vi ska gå på den linjen?

Ursprungligen av MalcomX:

jag kan förstå att de som alltid jobbat i office kan känna lite större säkerhet i office, men apples egna gratisprogram är precis lika bra på det mesta och dessutom kompatibla med office. Känner ingen saknad av office i något läge

Nja? Pages har kompatibilitet så långt det går att ha det, men inte till 100%. Sedan är ju Pages irriterande på det sätt att du inte kan välja att spara i .docx-format som standard. Utan du måste exportera dokumentet.

Ursprungligen av BlackSmp:

ActiveX... Hur kom det in här?

Är inte hela OsX ett skämt när det kommer till kompatibilitet med ActiveX om vi ska gå på den linjen?

VI har JÄTTEMÅNGA dokument med ActiveX kontroller som varken Office 2016 verkar klara av speciellt bra och absolut inte Numbers" heller tyvärr.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-08-20 17:38
Ursprungligen av MalcomX:

jag kan förstå att de som alltid jobbat i office kan känna lite större säkerhet i office, men apples egna gratisprogram är precis lika bra på det mesta och dessutom kompatibla med office. Känner ingen saknad av office i något läge

Vilka program menar du är gratis? Pages/Number m.fl.?
Gratis med ny dator, inte för äldre datorer vad jag vet.

1
Bevaka tråden