Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över filer från iphone/ipad till usb-minne

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man filhantera och lägga utvalda filer på ett USB-minne via iphone/ipad? Skulle det t ex fungera med Leef iBridge? Vad jag vill göra är att slippa plocka upp min bärbara bara för att tanka över en liten fil när jag står ute i fält.

Exempel:
1. Kontoret mailar mig en ritning som dwg-fil.
2. Jag kopierar filen till en mapp på usb-stickan (usb:/in/projektmapp/).
3. Man stoppar i usb-minnet i maskinstyrningen på en grävmaskin (med linux) och kör en synkronisering.
4. Klart!

I dagsläget gör jag detta genom att plocka upp min bärbara, hämta hem mailet, tanka över filen till ett usb osv. Hade varit grymt smidigt om man kunde lösa det med endast iPhone, då skulle man ju t o m kunna skicka filerna direkt till maskinisten.

Enligt hemsidan så ska det gå så varför inte prova?
Företaget du jobbar för få betala.

Edit: Fast det fil-format du nämner står inte med på kompabilitetslistan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-18 09:03

Maila dem och fråga.

  • Medlem
  • 2015-08-18 09:49
Ursprungligen av powerpete:

Kan man filhantera och lägga utvalda filer på ett USB-minne via iphone/ipad? Skulle det t ex fungera med Leef iBridge? Vad jag vill göra är att slippa plocka upp min bärbara bara för att tanka över en liten fil när jag står ute i fält.

Exempel:
1. Kontoret mailar mig en ritning som dwg-fil.
2. Jag kopierar filen till en mapp på usb-stickan (usb:/in/projektmapp/).
3. Man stoppar i usb-minnet i maskinstyrningen på en grävmaskin (med linux) och kör en synkronisering.
4. Klart!

I dagsläget gör jag detta genom att plocka upp min bärbara, hämta hem mailet, tanka över filen till ett usb osv. Hade varit grymt smidigt om man kunde lösa det med endast iPhone, då skulle man ju t o m kunna skicka filerna direkt till maskinisten.

Kan inte se varför det inte skulle funka. Gå in på Kjelle så hjälper de dig. Lite dyr och klumpig men det är för man är van vid OTG

1
Bevaka tråden