Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slå ihop videor utan krångel...?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har filmat ett par snuttar med min telefon och önskar nu slå ihop filmerna till en längre. Finns inget behov av redigering (inte just nu)
Det verkar inte finnas något enkelt sätt att göra det, utan alla program verkar tvinga en att skapa en ny film (inget underligt i det) - MEN där man måste välja upplösning, frame rate osv för att kunna spara. Finns det inget program som bara slår ihop och spottar ut en film med i övrigt samma parametrar som ingångsvärdena?
Om funktionen finns i Handbrake har jag inte hittat den...
Har laddat hem provversion av iSkysoft Video Editor, men där väljer man mellan fasta utvärde (vad jag har hittat)

Fler förslag?

QuickTime-spelaren kan i all fall redigera ett klipp, kanske löser ditt problem. Annar borde iMovie lätt lösa ditt problem även om du kanske måste ange några parametrar när du sparar nya filmen.

Hittade själv en lösning... Köpte iSkysoft eftersom det var så billigt (330 kronor) och då går det att välja upplösning helt fritt!
Nu väntar jag bara på att strömmen ska komma tillbaka... Käkar batteri rätt friskt när man håller på med video.
/martin

Quicktime 7 Pro har i alla år gjort det du efterfrågar. Använder det jämt för att lägga ihop småklipp från digitalkameran när - som du säger - det inte finns behov av mer avancerad redigering. QT7 är grymt underskattat och bortglömt, tyvärr.

Då originalklippen från min Canon S95 bara håller sisådär kvalitet i 720p, öppnar jag senare den färdiga filmen i QTX, och exporterar till förinställningen HD 720p. Kodeken är H264 (=modernt och bra), och bitraten 5 Mb/s = tar behagligt liten plats på hårddisken. Som sagt tillräckligt bra för mina klipp, och utan synbar förlust från originalet.

Jepp...ännu en gång fenomenala Quicktime 7 Pro (jag och många andra video-proffs gruvar oss för den dagen QT7 inte längre lirar på OSX). Man öppnar bara första videon som ska med och sedan drag-droppar man bara dom andra filerna på bildrutan/videorutan och vips...sedan sparar man om denna video som ny - eller så gör man bara en länkvideo som man kan droppa i t.ex. Compressor eller vad man nu vill göra med den. QT7pro is the real Swiss Toolbox.

1
Bevaka tråden