Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ubuntu på MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Finns det någon som har installerat Ubuntu på en MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013)? Eller annan linuxdistrubition.

Jag försöker envist att få det att fungera, men hittar ingen direkt bra lösning. Problemet består i att det vägrar starta efter att ha installerats. Att starta upp installationsprogrammet fungerar utmärkt och likaså själva installationen av systemet. Men när den har installerat klart och ska startas om så dyker helt enkelt inte Ubuntu upp som ett alternativ när jag håller nere alt-knappen.

Ursprungligen av oldpeer:

Hej,

Finns det någon som har installerat Ubuntu på en MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013)? Eller annan linuxdistrubition.

Jag försöker envist att få det att fungera, men hittar ingen direkt bra lösning. Problemet består i att det vägrar starta efter att ha installerats. Att starta upp installationsprogrammet fungerar utmärkt och likaså själva installationen av systemet. Men när den har installerat klart och ska startas om så dyker helt enkelt inte Ubuntu upp som ett alternativ när jag håller nere alt-knappen.

Ubuntu kommer dyka upp som Windows i boot-menyn. Har du "Windows" i boot-menyn?

Jag har kört diverse Ubuntu-baserade distros på min MBPr (Late 2013) och fann väl att det jag inte kunde leva med var trackpaden - i övrigt fungerade det okej.

Ursprungligen av keptang:

Jag är lite skeptisk mot att sitta och installera sådant som modifierar boot loadern. Det känns inte så säkert.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Ubuntu kommer dyka upp som Windows i boot-menyn. Har du "Windows" i boot-menyn?
Jag har kört diverse Ubuntu-baserade distros på min MBPr (Late 2013) och fann väl att det jag inte kunde leva med var trackpaden - i övrigt fungerade det okej.

Ja, ryktet säger att den ska dyka upp som Windows, men det gör den inte för mig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-20 17:52

Är du skeptisk kanske du ska köra OSX

1
Bevaka tråden