Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch - Band & länkar

Tråden skapades och har fått 249 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Det bestämmer man ju själv, de kan gå åt precis samma håll också

Apple har doch haft en tanke med att det är tvärtom på dombåda looparna,

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-25 07:00
Ursprungligen av adress@mac:

Apple har doch haft en tanke med att det är tvärtom på dombåda looparna,

...som är?

Ursprungligen av zinned:

...som är?

Så man vet vilket man har på sig?

Sen är det väl en smal sak att byta plats på bägge typerna så det passar en.

Ursprungligen av zinned:

...som är?

Nu ska jag gissa eftersom jag älskar att spekulera:)

Läderloopen består av två delar. Milanese av en del.

Låsdelen (den korta delen) sitter alltid på den övre delen i alla band som är tvådelade. Dels så är det tradition och dels så tror jag att det blir lite lättare att ta på sig banden då.

För milanesbandet så hamnar loopdelen på den undre delen av klockan - vilket gör det lättare för högerhänta att trä igenom bandet. Framförallt så gör det att klockan ligger på ovansidan av handleden när du vill trä igenom bandet genom loopen med klockan på armen

Dvs: jag misstänker att detta är skälet. Jag har inget milanesband att prova med. Jag inser också att man kan ta på ett milaneseband utan att ta ut bandet från loopen.

Som sagt: spekulation är alltid kul!

Ursprungligen av zinned:

...som är?

Svaret tror jag är det som BlackSmp skrev. En bit design och en bit praktiskt. Framförallt tradition. Dom flesta märker säkert om man gör tvärtom - lite konstigt känns det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-25 17:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu ska jag gissa eftersom jag älskar att spekulera:)

Läderloopen består av två delar. Milanese av en del.

Låsdelen (den korta delen) sitter alltid på den övre delen i alla band som är tvådelade. Dels så är det tradition och dels så tror jag att det blir lite lättare att ta på sig banden då.

För milanesbandet så hamnar loopdelen på den undre delen av klockan - vilket gör det lättare för högerhänta att trä igenom bandet. Framförallt så gör det att klockan ligger på ovansidan av handleden när du vill trä igenom bandet genom loopen med klockan på armen

Dvs: jag misstänker att detta är skälet. Jag har inget milanesband att prova med. Jag inser också att man kan ta på ett milaneseband utan att ta ut bandet från loopen.

Som sagt: spekulation är alltid kul!

Ursprungligen av adress@mac:

Svaret tror jag är det som BlackSmp skrev. En bit design och en bit praktiskt. Framförallt tradition. Dom flesta märker säkert om man gör tvärtom - lite konstigt känns det.

Nu har jag faktiskt inte prövat, trots jag har en Milanese Loop, men jag tror inte du kan ta ut bandet genom öglan. Den är för stor för att smita igenom.

Generellt sett känner jag som högerhänt att det är lättare att dra igenom ett band genom ett fäste om det sitter närmast kroppen, då jag har klockan på vänster arm. Allt annat hade känts konstigt. Hur som helst, man har det ju som det känns bäst.

Ursprungligen av zinned:

Nu har jag faktiskt inte prövat, trots jag har en Milanese Loop, men jag tror inte du kan ta ut bandet genom öglan. Den är för stor för att smita igenom.

Generellt sett känner jag som högerhänt att det är lättare att dra igenom ett band genom ett fäste om det sitter närmast kroppen, då jag har klockan på vänster arm. Allt annat hade känts konstigt. Hur som helst, man har det ju som det känns bäst.

En extra säkerhet för att inte tappa klockan i så fall. Man trär den alltså över handen som HOCO stållänk.
Inte mig emot.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-25 23:30
Ursprungligen av adress@mac:

En extra säkerhet för att inte tappa klockan i så fall. Man trär den alltså över handen som HOCO stållänk.
Inte mig emot.

Precis så. Låter jag länken löpa genom öglan så stoppar den i botten.

Ursprungligen av zinned:

Precis så. Låter jag länken löpa genom öglan så stoppar den i botten.

Nu skall jag bara ha en - så fort den kommer till Sverige. Roligt att kunna köpa något när man går in i butiken.
I detta fall Täby Apple Store.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-25 23:52
Ursprungligen av adress@mac:

Nu skall jag bara ha en - så fort den kommer till Sverige. Roligt att kunna köpa något när man går in i butiken.
I detta fall Täby Apple Store.

En grannlåt

Ursprungligen av zinned:

En grannlåt

Nu ser det mer rätt ut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-27 00:05

Btw, såg en ny crowdfunding-kampanj hos Indiego som verkar väldigt lovande: https://www.indiegogo.com/projects/juuk-premi...

Fantastiskt fina metallänkar

Ursprungligen av zinned:

Btw, såg en ny crowdfunding-kampanj hos Indiego som verkar väldigt lovande: https://www.indiegogo.com/projects/juuk-premi...

Fantastiskt fina metallänkar

Revo Brushed ser nice ut

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-27 02:27
Ursprungligen av CekariYH:

Revo Brushed ser nice ut

Yep, jag har backat den

Ursprungligen av zinned:

Yep, jag har backat den

$115? funderar också på en.

Ursprungligen av Megolon:

För er som inte vet vad ni ska göra med Apple Watch förpackningen

http://www.break.com/video/a-trick-to-make-th...

Haha, ge bort klockan och lek med fodralet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-27 02:42
Ursprungligen av CekariYH:

$115? funderar också på en.

Japp, med förhoppning på leverans till jul

Ursprungligen av zinned:

Japp, med förhoppning på leverans till jul

Har svårt att bestämma mig om just metall-armband som jag ser lite som slit o släng, men jag vill helst prova då jag hata dom där som luggas, så väntar på din test först

Ursprungligen av zinned:

Jag har nu sålt mina tre metallänkar som jag hade. En HOCO-länk, en tysk Vollmer-länk och en Milanese Loop. Nöjd med att få tillbaka pengarna och förhoppningsvis kunna investera i en link bracelet så snart svenska Apple Store börjar sälja dem.

Grattis att det gick bra till slut ! Dyrgripen i sammanhanget - Milanese Loop - fick du tillbaka pengarna på den? Link Bracelet är verkligen läcker - på typiskt Apple vis.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-05 22:19
Ursprungligen av adress@mac:

Grattis att det gick bra till slut ! Dyrgripen i sammanhanget - Milanese Loop - fick du tillbaka pengarna på den? Link Bracelet är verkligen läcker - på typiskt Apple vis.

Nej, det fick jag inte men det räknade jag inte med heller då jag gav 2100 med frakt o allt. Däremot fick jag 1500 och det tycker är är helt ok när den går att köpa för 1595 i sverige om två veckor.

Ursprungligen av zinned:

Nej, det fick jag inte men det räknade jag inte med heller då jag gav 2100 med frakt o allt. Däremot fick jag 1500 och det tycker är är helt ok när den går att köpa för 1595 i sverige om två veckor.

Helt ok.

Nästa gång någon klagar på Apples priser på klockbanden så... ?

Ursprungligen av zinned:

Nej, det fick jag inte men det räknade jag inte med heller då jag gav 2100 med frakt o allt. Däremot fick jag 1500 och det tycker är är helt ok när den går att köpa för 1595 i sverige om två veckor.

Har du sett denna annons på Tradera idag ?
Snacka om att priset går ner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-06 22:42
Ursprungligen av adress@mac:

Har du sett denna annons på Tradera idag ?
Snacka om att priset går ner.

Jisses. Jag ska då vara ännu gladare att jag fick 1500 för mitt, även om jag kan tycka att 899 (om det nu stannar på det) är rena rånet för det bandet.

Jag har ett en Milanese Loop (tredjeparts-band) som kom idag, ett tidigare felköp. Någon som vill köpa det för billig peng?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-09 22:48

Sekunder innan min Tradera-annons för ovanstående länk var över så kom det ca 20 bud i ett sträck, landade på 220 kr. Helt ok, kan jag tycka.

Ursprungligen av zinned:

Sekunder innan min Tradera-annons för ovanstående länk var över så kom det ca 20 bud i ett sträck, landade på 220 kr. Helt ok, kan jag tycka.

Lite typiskt Tradera. " inget är klart innan klockan är slagen" Har varit med om - och själv gjort på samma sätt. Tillbehör på Tradera - original eller 3:e part - verkar vara segt för tillfället. Tycker du skall vara lite nöjd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-09 22:59
Ursprungligen av adress@mac:

Lite typiskt Tradera. " inget är klart innan klockan är slagen" Har varit med om - och själv gjort på samma sätt. Tillbehör på Tradera - original eller 3:e part - verkar vara segt för tillfället. Tycker du skall vara lite nöjd.

Jag är mycket nöjd.

Ursprungligen av zinned:

Jag är mycket nöjd.

Såg statistik från USA i går på försäljning av  Watch. Sport med svart armband vanligast - men tvåan - av populäraste armband är faktiskt Milanese. Svårt att tro - även om det "bara" gäller USA och 3 miljoner sålda ex. Hur många som skiljer mellan 1 och 2 framgick inte. Skall bli intressant att följa försäljning av tillbehör i Sverige efter fredag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-14 12:29
Ursprungligen av adress@mac:

Såg statistik från USA i går på försäljning av  Watch. Sport med svart armband vanligast - men tvåan - av populäraste armband är faktiskt Milanese. Svårt att tro - även om det "bara" gäller USA och 3 miljoner sålda ex. Hur många som skiljer mellan 1 och 2 framgick inte. Skall bli intressant att följa försäljning av tillbehör i Sverige efter fredag.

Antar att det är denna du syftar på?

http://www.macrumors.com/2015/07/13/apple-wat...

Ursprungligen av zinned:

Antar att det är denna du syftar på?

http://www.macrumors.com/2015/07/13/apple-wat...

Japp ! Men lite förvånad blir jag. Amerikanare har alltid gillat metallarmband i stål / guld. Förmodligen har Apple gjort research innan - men ändå.

Köpte ett billigare läderarmband för att testa på min 42mm SS istället för sportbandet, blev ganska bra!

Nu blir ju problemet dock att man måste köpa fler armband......

Bevaka tråden