Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är samtalen tidsbestämda?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har en liten fråga angående samtals tid. Min telefon lägger på av sig själv efter 4 timmar och 32 minuter? Är det bara min som gör det? Jag har en iPhone 5s och haft i 1 år ungefär. Tänkte är det någon inställning man kan ändra på?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-24 22:35

4h 33min = 273min = 16380s.
2^14 = 16384, så där är nog någon gräns för räknaren för samtalet.

(Om det vore 4h 37min 45s så motsvarar det ca 16665sekunder, multiplicerar man det med 60 får man 1 000 000.)

Om det är en inställning så är det en abonnemangsinställning. Inte något på telefonen. Vad har du för begränsningar i ditt abbonemang?

Ursprungligen av nathaliebard:

Hej, jag har en liten fråga angående samtals tid. Min telefon lägger på av sig själv efter 4 timmar och 32 minuter? Är det bara min som gör det? Jag har en iPhone 5s och haft i 1 år ungefär. Tänkte är det någon inställning man kan ändra på?

Pratar du i ett sträck i 4h 32m??? Wow, tar mig en vecka eller två att nå den samtalstiden, och då använder jag den både på jobbet och privat.

Ursprungligen av BlackSmp:

Om det är en inställning så är det en abonnemangsinställning. Inte något på telefonen. Vad har du för begränsningar i ditt abbonemang?

Vet faktiskt inte, har student abonumang tror jag

Ursprungligen av CekariYH:

Pratar du i ett sträck i 4h 32m??? Wow, tar mig en vecka eller två att nå den samtalstiden, och då använder jag den både på jobbet och privat.

Haha, jo ibland så. Oftast bara när de ä något jätte viktigt. O lite jobbigt att man ibland får ringa upp på nytt

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-25 14:51

Är det vanligt samtal eller Facetime(audio)?

  • Medlem
  • 2015-06-25 15:40
Ursprungligen av nathaliebard:

O lite jobbigt att man ibland får ringa upp på nytt

Tycker det låter betydligt jobbigare att prata i telefon i 4 timmar och 32 minuter

Ursprungligen av erak:

Tycker det låter betydligt jobbigare att prata i telefon i 4 timmar och 32 minuter

Förr i tiden kallade man det att man hade backelit-öra

1
Bevaka tråden