Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone vägrar göra säkerhetskopia till icloud

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Min iphone vägrar göra en säkerhetskopia till iCloud, ipaden går alldeles utmärkt, till samma itunes-konto.
Jag har en ipad 2 och en iphone 5, med senaste iOS uppdateringen på båda, dvs 8.3.
Jag har provat att logga ut och in från iCloud.
Jag har raderat båda mina säkerhetskopior som fans på iCloud, nu finns bara mina bilder där, totalt 0.8 GB, jag har alltså 4.2 GB över. Det borde vara mer än tillräckligt, då mina senaste backuper endast tagit 1GB respektive en 0.5GB.

Grejen är att iphonen knappt ens försöker backa, utan kör 10 sekunder och sedan avbryter, se bild.

Någon som vet hur jag kommer ur detta?

Med vänlig hälsning,
Emil

Senast redigerat 2015-05-18 22:15
Ursprungligen av sunworshipper:

Hej,

Min iphone vägrar göra en säkerhetskopia till iCloud, ipaden går alldeles utmärkt, till samma itunes-konto.
Jag har en ipad 2 och en iphone 5, med senaste iOS uppdateringen på båda, dvs 8.3.
Jag har provat att logga ut och in från iCloud.
Jag har raderat båda mina säkerhetskopior som fans på iCloud, nu finns bara mina bilder där, totalt 0.8 GB, jag har alltså 4.2 GB över. Det borde vara mer än tillräckligt, då mina senaste backuper endast tagit 1GB respektive en 0.5GB.

Grejen är att iphonen knappt ens försöker backa, utan kör 10 sekunder och sedan avbryter, se bild.

Någon som vet hur jag kommer ur detta?

Med vänlig hälsning,
Emil

Skall tillägga att jag får exakt samma fel även när jag försöker göra backup via itunes, med kabel, både mot "iCloud" och "Den här datorn".
Någon som vet vad man kan göra?

Ursprungligen av sunworshipper:

Hej,

Min iphone vägrar göra en säkerhetskopia till iCloud, ipaden går alldeles utmärkt, till samma itunes-konto.
Jag har en ipad 2 och en iphone 5, med senaste iOS uppdateringen på båda, dvs 8.3.
Jag har provat att logga ut och in från iCloud.
Jag har raderat båda mina säkerhetskopior som fans på iCloud, nu finns bara mina bilder där, totalt 0.8 GB, jag har alltså 4.2 GB över. Det borde vara mer än tillräckligt, då mina senaste backuper endast tagit 1GB respektive en 0.5GB.

Grejen är att iphonen knappt ens försöker backa, utan kör 10 sekunder och sedan avbryter, se bild.

Någon som vet hur jag kommer ur detta?

Med vänlig hälsning,
Emil

Som nödlösning tänkte jag att jag kunde återställa mot en äldre backup jag gjort mot "den här datorn", men då får jag meddelande enligt nedan. Och att återställa kontakter och kalendrar är ju inte det jag vill, snarare komma tillbaka till en punkt innan problemet med att göra backup uppstod.
Fungerar backup mot "iCloud", respektive "den här datorn" olika?

1
Bevaka tråden