Iphone 5s som övervakningskamera

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-05-12 16:46

Jag skall fånga en tjuv. Hur kan jag ta en lång film (timmar) med min Iphone 5s? Ingen Cloud baserad lösning som kräver bredband och Wifi etc utan bara enklast möjliga lagra filmen lokalt på telefonen. Det finns gott om minne ledigt (10 GB). Jag vill förhindra att telefonen själv avslutar filmandet i förtid. Behöver jag någon särskild app eller göra några inställningar?

Tack på förhand.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-12 17:26

FilmicPro (betalapp) kan filma i olika storlekar och kvaliteer. Som lägst 2Mbps, att jämföra med Apples standard som ligger på 24 enligt appen. Ljudet kan stängas av helt, appen kan fjärrstyras.

• Medlem
  • 2015-05-13 12:33
Ursprungligen av reboot81:

FilmicPro (betalapp) kan filma i olika storlekar och kvaliteer. Som lägst 2Mbps, att jämföra med Apples standard som ligger på 24 enligt appen. Ljudet kan stängas av helt, appen kan fjärrstyras.

Tack för tipset! Den appen verkar kunna allt och lite till minst sagt. Risken är väl jag går vilse bland alla inställningsmöjligheter. Har någon något annat tips på en app?

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-13 12:46
Ursprungligen av NHLT:

Tack för tipset! Den appen verkar kunna allt och lite till minst sagt. Risken är väl jag går vilse bland alla inställningsmöjligheter. Har någon något annat tips på en app?

Manything kanske är något?
FilmicPro är bland de mest kompetenta filmningsprogrammen, men så värst många inställningar är det inte. Bildstorlek, bitrate och om du vill spela in ljud. Sen sparar du en preset och kör. Sätt gärna mobilen i flightmode så att filmningen inte störs.

• Medlem
  • International user
  • 2015-05-13 13:28
Ursprungligen av NHLT:

Jag skall fånga en tjuv. Hur kan jag ta en lång film (timmar) med min Iphone 5s? Ingen Cloud baserad lösning som kräver bredband och Wifi etc utan bara enklast möjliga lagra filmen lokalt på telefonen. Det finns gott om minne ledigt (10 GB). Jag vill förhindra att telefonen själv avslutar filmandet i förtid. Behöver jag någon särskild app eller göra några inställningar?

Tack på förhand.

Fånga en tjuv? Är det en kylskåps tjuv i studentboende med gemensamt kylskåp. Eller är det något värr än så, tänk på att polisanmäla också, ifall du inte redan gjort det.

Men FilmicPro har väl inte motion detection? Eller? Motion detection - att inspelning börjar förts när något rör sig - är väl nästan ett måste.

1
Bevaka tråden
PLACE BANNER HERE
PLACE BANNER HERE
PLACE BANNER HERE