Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.4 beta1

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-27 19:23

Släpptes nu, OTA.

Ursprungligen av kenjon:

Släpptes nu, OTA.

Inte mycket till uppdatering. Största nyheten en annan musikspelare.

Musik i 8.4

Uppdaterade till 8.4
Min musik finns ! Men om jag sätt i flygplansläge finns den inte där?
Ingen skillnad om jag väljer i Inställningar i Musik Visa all musik eller inte

Ursprungligen av picapica:

Uppdaterade till 8.4
Min musik finns ! Men om jag sätt i flygplansläge finns den inte där?
Ingen skillnad om jag väljer i Inställningar i Musik Visa all musik eller inte

Har du musiken lokalt på telefonen?

Ursprungligen av Megolon:

Har du musiken lokalt på telefonen?

Ja

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-28 22:35

När jag spelar en låt kommer det upp "Gör tillgänglig utan nätverk". Och det kommer en liten ikon till höger i en grå trekant, bilden av en iPhone.

Ursprungligen av kenjon:

När jag spelar en låt kommer det upp "Gör tillgänglig utan nätverk". Och det kommer en liten ikon till höger i en grå trekant, bilden av en iPhone.

Gjort det men sen i flygläge ingen musik under appen musik

Ursprungligen av picapica:

Gjort det men sen i flygläge ingen musik under appen musik

Samma här. Lokal musik nerladdad på telefonen men musiken är inte tillgänglig i flygplansläget

Kollade med IOS 8.3 och där finns musiken tillgänglig i flygplansläge så det är nog en bugg att rapportera för den nya musikappen/systemet.

Musik som jag har spelat den syns i flygplansläge,musik som jag väljer ska finnas utan nätverk syns direkt inte i flygplansläge MEN väntar jag några minuter så syns det. Eftersom det inte finns någon indikator på att det laddas ner är det svårt att avgöra när musiken har laddats ner.

Ursprungligen av Megolon:

Musik som jag har spelat den syns i flygplansläge,musik som jag väljer ska finnas utan nätverk syns direkt inte i flygplansläge MEN väntar jag några minuter så syns det. Eftersom det inte finns någon indikator på att det laddas ner är det svårt att avgöra när musiken har laddats ner.

Den låt som jag spelade syns och går att spela men om jag "går ut" och försöker hitta annan musik så syns ingenting och jag kan inte gå tillbaka till den sång som spelades.

Och all min musik ligger lokalt på telefonen - den ska inte laddas ner - den finns redan på telefonen. Detta är en bugg som åtminstone drabbar vissa.

Hoppsan, det fanns visst en iOS 8.4 beta-tråd. Här om problem med Siri i publik beta 1: http://www.99mac.se/forum/p/2235684

Ursprungligen av CekariYH:

Kollade med IOS 8.3 och där finns musiken tillgänglig i flygplansläge så det är nog en bugg att rapportera för den nya musikappen/systemet.

Givetvis, gjort

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-29 08:51

Bara den jag spelade när jag slog på flygplansläge, syns för mej. Alla andra är borta, oavsett om iPhoneikonen finns eller ej.

Ursprungligen av BlackSmp:

Den låt som jag spelade syns och går att spela men om jag "går ut" och försöker hitta annan musik så syns ingenting och jag kan inte gå tillbaka till den sång som spelades.

Och all min musik ligger lokalt på telefonen - den ska inte laddas ner - den finns redan på telefonen. Detta är en bugg som åtminstone drabbar vissa.

Verkar så

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-29 09:00

FYI, jag har iTunesmatchning påslaget.

Om man slår på WiFi när telefonen är i flight mode visas musiken igen.

Hmm, om Feedback Assistant kraschar, hur rapporterar man det?

Ursprungligen av pmarriott:

Om man slår på WiFi när telefonen är i flight mode visas musiken igen.

Tack för det

Hej alla,
Vill inte vara trälig men detta forumet bryter mot beta-testar-avtalet.
Apple tillåter inte att man diskuterar betaversioner offentligt.
Så, nu vet vi det.

Ursprungligen av MacSvanberg:

Hej alla,
Vill inte vara trälig men detta forumet bryter mot beta-testar-avtalet.
Apple tillåter inte att man diskuterar betaversioner offentligt.
Så, nu vet vi det.

Tack för ditt upplysande klargörande. Vi som betatestar har läst avtalet och vet vad det innebär. Att man tipsar om workarounds för eventuella problem med betaversioner kan svårligen klassas som ett brott mot NDA.
Dessutom är forumet inte en betatestare och kan därför inte omfattas av avtalet. Endast enskilda medlemmar kan bryta mot avtalet. Om du har något problem med vad någon skriver så föreslår jag att du rapporterar detta så får en moderator avgöra om inlägget ifråga eventuellt bryter mot NDA.

Ursprungligen av MacSvanberg:

Hej alla,
Vill inte vara trälig men detta forumet bryter mot beta-testar-avtalet.
Apple tillåter inte att man diskuterar betaversioner offentligt.
Så, nu vet vi det.

Nja, det där är inte sant.

Apple tillåter visserligen inte deltagare i betaprogrammen att offentligt diskutera sina erfarenheter av betaversionerna. De förbjuder inte diskussioner om betaversionerna. Det vore nog inte ens möjligt att förbjuda en sådana sak. Så det finns inget problem med tråden från 99:s synvinkel, däremot så kan givetvis enskilda individer bryta mot sitt NDA avtal. Det är helt möjligt (host, host) ?

Edit: Attans också, PMarriot är alltid före mig:)

Senast redigerat 2015-04-30 09:41

Jag personligen har inga synpunkter på varken Apples policy eller betatestarnas avtal.
Jag är själv betatestare.
Det var bara en upplysning i all välmening. Var och en ansvarar själv för vad den vill skriva om.
Det har hänt många konstigheter i betan jämfört med 8.3 men eftersom jag blivit tillrättavisad av Apple efter en fråga i ett annat forum så väljer jag att ligga lågt. Däremot läser jag gärna vad andra skriver.
Trevlig helg, alla.

Ursprungligen av MacSvanberg:

Hej alla,
Vill inte vara trälig men detta forumet bryter mot beta-testar-avtalet.
Apple tillåter inte att man diskuterar betaversioner offentligt.
Så, nu vet vi det.

Det är dessutom en publiceras beta och kan knappast ses som speciell hemlig. Det enda som verkar vara hemligt är vad Apple hittat på

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-06-09 19:28

Nu finns beta 4 som OTA.

Installerade iOS 8.4 beta 3 i dag på morgonen.
Hade hoppats på att få se Apple Musik, men inte

För övrigt är jag hyggligt imponerad av att jag kan installera 8.4 och kommande iOS 9 på en iPhone som kom i oktober 2011.
Funkar hyggligt snabbt efter att jag gjort en återställning av systemet (8.3)

Som jämförelse: Har en Samsung Galaxy S4 Mini på jobbet. Den kom så vitt jag vet, hösten 2013. Den går inte att få in något nyare system på än det den levererades med.

Senast redigerat 2015-06-10 11:55
Ursprungligen av Torbjörn Olsson:

Installerade iOS 8.4 beta 3 i dag på morgonen.
Hade hoppats på att få se Apple Musik, men inte

För övrigt är jag hyggligt imponerad av att jag kan installera sista och kommande iOS 9 på en iPhone som kom i oktober 2011.

Varför trodde du det? Släpps inte förrän 30/6

Ursprungligen av Megolon:

Varför trodde du det? Släpps inte förrän 30/6

Om du inte förstod det, så trodde hen att det fanns med som beta

Ursprungligen av MalcomX:

Om du inte förstod det, så trodde hen att det fanns med som beta

Hen är engelska och betyder höna. Höns är kraftigt underrepresenterade som iPhone-användare.

Ursprungligen av pmarriott:

Hen är engelska och betyder höna. Höns är kraftigt underrepresenterade som iPhone-användare.

Egentligen inte ute efter att diskutera termen hen, men måste ändå påpeka att ditt argument är underligt. Det finns fler exempel på ord som stavas lika på engelska och svenska, men som inte betyder samma sak. Bra, full och kiss för att nämna några.

Bevaka tråden