Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight fungerar illa i iOS 8.3

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2015-04-22 14:57

Sökfunktionen i min iPhone har börjat bete sig mycket konstigt efter att jag uppgraderade till 8.3 (tror jag). Om jag skriver in de 2-3 första bokstäverna görs en sökning i hela telefonen på alla kategorier, men om jag skriver in en fjärde bokstav begränsas sökningen till Appar och Meddelanden (samt Internet och Wiki). Om jag sedan raderar den sista bokstaven dyker inte de tidigare sökträffarna upp igen… Vad kan ha hänt? Finns det fler som har fått samma "funktionalitet"?

Ursprungligen av lensv:

Sökfunktionen i min iPhone har börjat bete sig mycket konstigt efter att jag uppgraderade till 8.3 (tror jag). Om jag skriver in de 2-3 första bokstäverna görs en sökning i hela telefonen på alla kategorier, men om jag skriver in en fjärde bokstav begränsas sökningen till Appar och Meddelanden (samt Internet och Wiki). Om jag sedan raderar den sista bokstaven dyker inte de tidigare sökträffarna upp igen… Vad kan ha hänt? Finns det fler som har fått samma "funktionalitet"?

Nej, på min iPhone 6 med iOS 8.3 fungerar det på samma sätt som tidigare. Det är ingen skillnad på om jag fyller i tre eller fyra bokstäver (förutom de träffar som inte längre matchar med fyra bokstäver försvinner). Jag får träffar på allt möjligt i telefonen som matchar söksträngen (kontakter, appar, meddelanden, aktiviteter, mail, musik, ...).

Testat att starta om? Återställa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-22 16:06
Ursprungligen av lensv:

Sökfunktionen i min iPhone har börjat bete sig mycket konstigt efter att jag uppgraderade till 8.3 (tror jag). Om jag skriver in de 2-3 första bokstäverna görs en sökning i hela telefonen på alla kategorier, men om jag skriver in en fjärde bokstav begränsas sökningen till Appar och Meddelanden (samt Internet och Wiki). Om jag sedan raderar den sista bokstaven dyker inte de tidigare sökträffarna upp igen… Vad kan ha hänt? Finns det fler som har fått samma "funktionalitet"?

För mig fungerar det precis som förut, d.v.s. inga problem med sökfunktionen!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2015-04-22 16:09

Att återställa telefonen undviker jag in i det längsta (men jag kanske hamnar där till slut). En omstart av telefonen gör ingen skillnad
Undrar om jag är ensam om detta? Kan inte hitta någonting alls på nätet om problemet...

Ursprungligen av lensv:

Att återställa telefonen undviker jag in i det längsta (men jag kanske hamnar där till slut). En omstart av telefonen gör ingen skillnad
Undrar om jag är ensam om detta? Kan inte hitta någonting alls på nätet om problemet...

Du kan alltid återställa till backup.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-23 00:57

Kolla så du verkligen har 8.3. För mig strulade Spotlight utan like under 8.2, för att i 8.3 fungera klockrent.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-04-23 01:14
Ursprungligen av lensv:

Sökfunktionen i min iPhone har börjat bete sig mycket konstigt efter att jag uppgraderade till 8.3 (tror jag). Om jag skriver in de 2-3 första bokstäverna görs en sökning i hela telefonen på alla kategorier, men om jag skriver in en fjärde bokstav begränsas sökningen till Appar och Meddelanden (samt Internet och Wiki). Om jag sedan raderar den sista bokstaven dyker inte de tidigare sökträffarna upp igen… Vad kan ha hänt? Finns det fler som har fått samma "funktionalitet"?

För mig slutar Spotlight att söka efter någonting alls och alla resultat försvinner efter att jag skrivit in några bokstäver. Har varit så sedan release av iOS 8 för mig.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2015-04-23 08:35
Ursprungligen av joakimo:

För mig slutar Spotlight att söka efter någonting alls och alla resultat försvinner efter att jag skrivit in några bokstäver. Har varit så sedan release av iOS 8 för mig.

OK, då är jag inte ensam. Testade att återställa från iCloud-backup, men det hjälpte inte… Förb*** skit!

Mitt problem var tidigare att ibland så fungerade inte Spotlight alls men inser nu efter uppgraderingen till 8.3 så har jag inte haft det problemet alls utan det fungerar hela tiden.

Däremot så finns det tillfällen då app ikonerna inte uppdateras och jag ser bara ett rutnät istället för ikonerna

1
Bevaka tråden