Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min remote till Apple TV fullkomligt äter batterier!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Köpte en Apple TV3 när den kom för mer än tre år sen. Fjärren funkar kanon och batteriet höll säkert i mer än två år.
Sen började den gnälla om batteriet. Köpte ett nytt, men det höll säkert bara en månad så började det gnälla om batteriet igen. Jag har nu bytt batteri fem, sex gånger det senaste året. Köper från olika ställen men efter ett tag så gnäller det om batteritorsk.

Hur har Ni det? Hur ofta får ni byta? Det första höll ju som sagt i två år. Men nu sker det på tok för ofta.
Är det nåt knas på fjärren tro? Ska man köpa en ny eller ska det vara så här?
Tacksam för åsikter, erfarenhet och inputs!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-17 07:50

Har du köpt exakt rätt batteri? Ifall det krävs silveroxid och du har köpt ett kvicksilverbatteri kanske man kan få det resultatet.
Jag bara spånar...

Ursprungligen av KillwithSkill:

Hej!
Köpte en Apple TV3 när den kom för mer än tre år sen. Fjärren funkar kanon och batteriet höll säkert i mer än två år.
Sen började den gnälla om batteriet. Köpte ett nytt, men det höll säkert bara en månad så började det gnälla om batteriet igen. Jag har nu bytt batteri fem, sex gånger det senaste året. Köper från olika ställen men efter ett tag så gnäller det om batteritorsk.

Hur har Ni det? Hur ofta får ni byta? Det första höll ju som sagt i två år. Men nu sker det på tok för ofta.
Är det nåt knas på fjärren tro? Ska man köpa en ny eller ska det vara så här?
Tacksam för åsikter, erfarenhet och inputs!

Tycker apple-tv remoten är jobbig, speciellt som jag redan har en annan till hemmabion, en till tvn och en till digitalboxen. I Apple-tv finns en inbyggd funktion som gör att du kan använda vilken fjärrkontroll som helst för att styra den. Leta dig fram till "universalremote" i inställningarna, välj lite knappar som du inte använder så ofta på en annan fjärrkontroll och släng apple-tv fjärren i sopen. Alternativt sälj på tradera, jag fick 100 spänn

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 08:18
Ursprungligen av KillwithSkill:

Hur har Ni det? Hur ofta får ni byta? Det första höll ju som sagt i två år. Men nu sker det på tok för ofta.

Lustigt, jag ska faktiskt köpa nytt batteri till mina två fjärrkontroller idag. Första gången det är aktuellt att byta och det är till två st ATV2, som jag har haft sedan...ja...många år. En av dem köptes från @capeman så han kanske kan bistå med info om när det var

Ursprungligen av KillwithSkill:

Hej!
Köpte en Apple TV3 när den kom för mer än tre år sen. Fjärren funkar kanon och batteriet höll säkert i mer än två år.
Sen började den gnälla om batteriet. Köpte ett nytt, men det höll säkert bara en månad så började det gnälla om batteriet igen. Jag har nu bytt batteri fem, sex gånger det senaste året. Köper från olika ställen men efter ett tag så gnäller det om batteritorsk.

Hur har Ni det? Hur ofta får ni byta? Det första höll ju som sagt i två år. Men nu sker det på tok för ofta.
Är det nåt knas på fjärren tro? Ska man köpa en ny eller ska det vara så här?
Tacksam för åsikter, erfarenhet och inputs!

Testat appen Fjärrkontroll till iOS?
Man slipper fjärren, alla familjemedlemmar kan använda appen på sina respektive telefoner och den gör det dessutom enklare att mata in text.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-17 09:04

Om batteriet konstant tar slut beror det på att det förbrukas. Jag tippar på trasig knapp som tjuvsänder signaler eller fuktskada.
Ta fram en kamera och kika på framsidan av fjärren genom kameran så ser du om den skickar IR-signaler.
PS. En del kameror har IR-filter, såsom iPhone 6 bakrekamera, och där syns det inte. Men prova facetimekameran, eller annan kamera.

Ursprungligen av zinned:

Lustigt, jag ska faktiskt köpa nytt batteri till mina två fjärrkontroller idag. Första gången det är aktuellt att byta och det är till två st ATV2, som jag har haft sedan...ja...många år. En av dem köptes från @capeman så han kanske kan bistå med info om när det var

Du köpte den i början av 2011, så drygt fyra år sedan! Tiden går...

Jag har bytt batteri i min fjärrkontroll en gång. Oklart hur gammal den var då, men säkert 2-3 år i alla fall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 11:12
Ursprungligen av Capeman:

Du köpte den i början av 2011, så drygt fyra år sedan! Tiden går...

Jag har bytt batteri i min fjärrkontroll en gång. Oklart hur gammal den var då, men säkert 2-3 år i alla fall.

Menar du att du hade bytt batteri en gång i fjärren till ATV2 som jag köpte av dig eller menar du fjärren till en annan ATV?

Ursprungligen av KillwithSkill:

Hur har Ni det? Hur ofta får ni byta? Det första höll ju som sagt i två år. Men nu sker det på tok för ofta.

1,5 år hittills och använder den dagligen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 19:46

Minst fyra år och använder den varje dag.

Ursprungligen av zinned:

Menar du att du hade bytt batteri en gång i fjärren till ATV2 som jag köpte av dig eller menar du fjärren till en annan ATV?

Nä, den bytte jag aldrig i, menade en annan.

Jag har kollat om min remote "ligger på" och sänder spöksignaler, men det gör den inte.
Har kollat alla batterier och jag har verkligen köpt rätt batteri.
Mer info: https://support.apple.com/sv-se/HT201531

Förmodligen så har det ju hänt något med den eftersom det verkar som om den kortsluter sig själv och drar ut batteriet, men samtidigt så borde jag känna en värme i remoten, vilket jag inte gör!

Aja, bara gilla läget. Hoppas det kommer snart en smutt Apple TV 4, och med nån snygg remote till den
ATV3 är den device som har gett mig mest underhållning i mitt hem! Klockren produkt!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-18 10:18

Njae någon värmeutveckling från ett knppcellsbatteri får du inte, såvida det inte gäller en snabb urladdning (minuter).

Mitt tips: kör med ios appen, valfri annan fjärr, begagnad Apple fjärr.

Ursprungligen av KillwithSkill:

Hej!
Köpte en Apple TV3 när den kom för mer än tre år sen. Fjärren funkar kanon och batteriet höll säkert i mer än två år.
Sen började den gnälla om batteriet. Köpte ett nytt, men det höll säkert bara en månad så började det gnälla om batteriet igen. Jag har nu bytt batteri fem, sex gånger det senaste året. Köper från olika ställen men efter ett tag så gnäller det om batteritorsk.

Hur har Ni det? Hur ofta får ni byta? Det första höll ju som sagt i två år. Men nu sker det på tok för ofta.
Är det nåt knas på fjärren tro? Ska man köpa en ny eller ska det vara så här?
Tacksam för åsikter, erfarenhet och inputs!

199:- för en ny remote... och en ny apple TV 3 kostar 799:- Hahaha
http://store.apple.com/se/product/MC377Z/A/ap...

Hoppas på en ny modell snart så köper jag den så får jag byta batterier då under tiden.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-18 18:24

Går att hitta på ebay/tradera för 50-100kr.
Tur dock att batterierna är tokbilliga, Ikea tar 15kr för 8pack.

1
Bevaka tråden