Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gräsligt skärmlagg, iPad Air

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2015-03-29 05:40

Min (jobbets) dryga året gamla iPad Air har börjat lagga något så infernaliskt, till den gräns att den exempelvis är helt körd att använda för att skriva med. Oftast funkar det att fortsätta skriva och låta den komma ikapp, men det är ju inte hållbart om man vill göra skiljetecken, och rätt som det är bestämmer den sig för att strunta i att registrera ett antal bokstäver mitt i nånstans.
Efter omstart funkar det som det ska i några minuter, men den tiden blir allt kortare. Jag har gjort en återställning från backup och det hjälpte väl i en kvart. Nollställa ordlista har jag gjort några gånger och det hjälper också i några minuter.

Nästa steg är väl att blåsa rent den helt, men jag tänkte först höra här om någon varit med om liknande?
Jag vill inte göra den totala återställningen om det ändå inte kommer att hjälpa.

Det är just skriva som är problemet. Surfa, se rörliga bilder och så vidare funkar utan problem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-29 11:26

Har du även testat "hård omstart", hålla inne Power och home samtidigt i 10 sekunder?
Hjälper inte det är det Återställning som gäller.

Testat en nyinstallation? Jag hade en del problem med min ipPad2 tidigare, det löste sig med en nyinstallation

Som tidigare talare redan har nämnt:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-30 00:05

Har du uppdaterat till iCloud Drive? Testa i så fall att stänga av det.

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-03-30 02:24
Ursprungligen av tony:

Har du uppdaterat till iCloud Drive? Testa i så fall att stänga av det.

Tack för tips! Hann dock inte läsa det innan jag gjorde en total återställning men ska försöka komma ihåg det om den börjar bete sig igen.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Som tidigare talare redan har nämnt:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Jo, precis. Hade gjort allt fram till steg fyra. Tänkte bara kolla av om någon varit med om samma sak och visste om det var värt besväret.

Jag gjorde återställningen nu och det var nog inte så mycket meck som jag hade tänkt mig ändå. Känns fräscht med nystart på något sätt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-30 09:20

Jag har samma problem, och vill inte Återställa innan jag kommer hem.
Att slå av iCloud Drive gör ingen skillnad för mej.

1
Bevaka tråden