Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dustin Expo tar över Globen

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac hälsar på en av Nordens största IT-återförsäljare som håller hov i Globen och visar upp det senaste från teknikbranschen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-03-26 14:39

Har alltid undrat över bolagsnamnet!

"Alla känner ju till namnet Dustin, men vad betyder det och var kommer namnet ifrån?
– Bolaget är döpt efter familjens hund, en cairnterrier med kullnamnet Dustin. Men våra barn tyckte det namnet var för svårt att komma ihåg så i stället fick bolaget heta Dustin och hunden Bamse, som var lättare att uttala för barnen. Han, det var en han, fick också äran att vara med på kontoret och se oss ”slita hund” de första 15 åren."

http://it24.idg.se/2.2275/1.546851/dustin-var...

Dustin är väldigt trevligt, snabba leveranser, extremt bra kundservice. Aldrig några problem med returer eller reparationer.

  • Medlem
  • 2015-03-26 14:48
Ursprungligen av jas:

Dustin är väldigt trevligt, snabba leveranser, extremt bra kundservice. Aldrig några problem med returer eller reparationer.

Och har en fullkomligt groteskt rutten hemsida som får CPUn på datorn att rusa, samt att de sparade kunders lösenord i klartext. Men annars, visst...

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-03-26 15:05
Ursprungligen av Dalle:

Och har en fullkomligt groteskt rutten hemsida som får CPUn på datorn att rusa, samt att de sparade kunders lösenord i klartext. Men annars, visst...

Lösenord i klartext är ju helt förkastligt!

Kände ej till men hoppas de åtgärdat:
http://www.sweclockers.com/nyhet/17951-dustin...

Hemsidan laddar dock utan problem på min gamla Air.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-30 21:14

Klar textproblemet är fixat sen några år berättade Dustin för mig på ett Dell Event, hur som haver var på Dustin Expo i Fredags riktigt trevligt lyckades vinna en Asus T200T i Intels tävling också

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-31 09:22
Ursprungligen av Bittin^:

Klar textproblemet är fixat sen några år berättade Dustin för mig på ett Dell Event

...vilket då är en ren lögn.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-03-31 13:22
Ursprungligen av zinned:

...vilket då är en ren lögn.

Inte bytt affärssystem och därmed ej krypterat?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-31 16:09
Ursprungligen av jas:

Inte bytt affärssystem och därmed ej krypterat?

Vet inte vad jag ska svara på detta men det som @Bittin^ skrev ovan, att Dustin har fixat problemet med lösenord i klartext sedan några år stämmer inte.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-03-31 16:23
Ursprungligen av zinned:

som @Bittin^ skrev ovan, att Dustin har fixat problemet med lösenord i klartext sedan några år stämmer inte.

Vad har du för belägg för detta slarv?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-31 16:27
Ursprungligen av jas:

Vad har du för belägg för detta slarv?

Minst detta -> http://www.sweclockers.com/nyhet/17951-dustin...

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-03-31 17:05

Från nov 2013 där de uppger sig byta system nästa år (2014)!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-01 12:02
Ursprungligen av jas:

Från nov 2013 där de uppger sig byta system nästa år (2014)!

Du menar "vilket beräknas ske i början av nästa år."

Viss skillnad. Utöver detta har jag hört från andra håll, för ett tag sedan, att de fortfarande hade det så. Kan dock vara felaktigt.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-01 12:27
Ursprungligen av zinned:

Du menar "vilket beräknas ske i början av nästa år."

Viss skillnad. Utöver detta har jag hört från andra håll, för ett tag sedan, att de fortfarande hade det så. Kan dock vara felaktigt.

Viss skillnad mot ditt tvärsäkra uttalande "att Dustin har fixat problemet med lösenord i klartext sedan några år stämmer inte"!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-01 14:57
Ursprungligen av jas:

Viss skillnad mot ditt tvärsäkra uttalande "att Dustin har fixat problemet med lösenord i klartext sedan några år stämmer inte"!

Spelar egentligen ingen roll. Även om de skulle ha korrigerat detta 2014 så är det inte "för några år sedan". Då är det ett år sedan, inte flera och definitivt inte sju.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-01 19:29
Ursprungligen av zinned:

Spelar egentligen ingen roll. Även om de skulle ha korrigerat detta 2014 så är det inte "för några år sedan". Då är det ett år sedan, inte flera och definitivt inte sju.

Har aldrig påstått det var fixat, och för flera år sedan, har bara hänvisat till artikeln på SweC!

1
Bevaka tråden