Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Jag tror det.

Varje gång det har kommit på tal så har jag sagt att min gissning är i aug/sep för release i sverige. Dock vill jag inte sätta 5000+ kr på spel för det.

Idag har min granne fått " uppgifter " på Apple Store i Täby - om släpp i Sverige 10 juli. Skall bli intressant att se vilka " läckor" som kommer närmast. Han köpte i alla fall en iMac 27". Så om inte annat får jag höra det under väntetiden på  Watch - som han INTE har någon. Blir nog en ny iMac för mig med - till hösten.

Sådär! En AW sport beställd. Och skickat bud om en leather loop från USA. Allt lagom till jag fyller 25.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2015-06-23 21:39

Sådär! Fick idag hem min 42mm AWSS från Borderlinx. Det tog en dag att få den skickad från GB till Sverige.

Det som överraskade mig mest var storleken på klockan, jag var tvungen att dubbelkolla att det verkligen stod 42mm på förpackningen och i menyerna för klockan. I verkligheten är klockan mycket mindre än på bilderna (kan vara bra att ha det i åtanke)!

Ursprungligen av Dino.:

Sådär! Fick idag hem min 42mm AWSS från Borderlinx. Det tog en dag att få den skickad från GB till Sverige.

Det som överraskade mig mest var storleken på klockan, jag var tvungen att dubbelkolla att det verkligen stod 42mm på förpackningen och i menyerna för klockan. I verkligheten är klockan mycket mindre än på bilderna (kan vara bra att ha det i åtanke)!

Alla har sagt och varnat för samma sak. Därför det finns så många 38 mm till salu.

Ursprungligen av Skinkmacka:

Sådär! En AW sport beställd. Och skickat bud om en leather loop från USA. Allt lagom till jag fyller 25.

Finns inga bättre presenter - än dom man får av sig själv. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-23 23:43
Ursprungligen av Dino.:

Det som överraskade mig mest var storleken på klockan, jag var tvungen att dubbelkolla att det verkligen stod 42mm på förpackningen och i menyerna för klockan. I verkligheten är klockan mycket mindre än på bilderna (kan vara bra att ha det i åtanke)!

Vilket har sagts tusentals gånger, det kan ingen ha missat

Grattis till en fantastisk enhet, vilket band köpte du till?

Ni som har beställt via Borderlinx, har ni använt standard eller express frakt från Borderlinx till Sverige? Kan inte hitta vilket prispåslag express innebär, är det värt det?

Ursprungligen av Skinkmacka:

Ni som har beställt via Borderlinx, har ni använt standard eller express frakt från Borderlinx till Sverige? Kan inte hitta vilket prispåslag express innebär, är det värt det?

Du kan inte heta Skinkmacka. Jag blir hela tiden hungrig när jag ska svara på dina inlägg.

Vi har alla använt express. Finns ingen anledning att snåla. Express går på 1 dag från UK medan standard går på 3-5 dagar, om det ens räcker.

Ursprungligen av Skinkmacka:

Ni som har beställt via Borderlinx, har ni använt standard eller express frakt från Borderlinx till Sverige? Kan inte hitta vilket prispåslag express innebär, är det värt det?

Det är ingen prisskillnad när du använder Borderlinx - samma pris så det är en no-brainer

Ursprungligen av grenhall:

Du kan inte heta Skinkmacka. Jag blir hela tiden hungrig när jag ska svara på dina inlägg.

Vi har alla använt express. Finns ingen anledning att snåla. Express går på 1 dag från UK medan standard går på 3-5 dagar, om det ens räcker.

Det är ju så gott!

Express it is, hade nog blivit det ändå då man vill få hem klockan nu fort som attan.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2015-06-24 20:00

idag kom min klocka 42mm sport beställde den 8 så det är inget fel på leveranstiderna

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2015-06-24 20:55
Ursprungligen av adress@mac:

Alla har sagt och varnat för samma sak. Därför det finns så många 38 mm till salu.

Mycket möjligt. Har inte följ diskussionerna kring storlekarna. Jag trodde det fanns många 38mm till salu p.g.a. lägre risk vid återförsäljning :P.

Ursprungligen av zinned:

Vilket har sagts tusentals gånger, det kan ingen ha missat

Grattis till en fantastisk enhet, vilket band köpte du till?

Tack! Jag har använt den i en dag nu och är väldigt nöjd. Det blev ett svart sportband. Jag planerar att köpa till en svart leather loop när klockan kommer ut i sverige så småningom.

Ursprungligen av Dino.:

Mycket möjligt. Har inte följ diskussionerna kring storlekarna. Jag trodde det fanns många 38mm till salu p.g.a. lägre risk vid återförsäljning :P.

Säkert en kombination av orsaker. Kortare leveranstid och lägre pris - är väl en (2) faktorer. Men också många felbeställningar - " oj var den så liten". Vill man ha en liten - och har bra syn och små fingrar - så är det ok. Tror dock att många tycker 42 mm låter mycket - lite dykarur. Men så är det inte i verkligheten.

Senast redigerat 2015-06-26 09:37

Apple Watch släpps i Sverige 17 Juli!

EDIT: Nu är det officiellt, redan 17 juli släpps Apple Watch i Sverige.

Senast redigerat 2015-06-26 08:17
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2015-06-26 07:53
Ursprungligen av koffas:

Apple Watch släpps i Sverige 17 Juli?

Har länge följt Wallenruds blogg och hon kom idag ut med infon om släppet i Sverige. Känns lite märkligt om det stämmer då hon är mest fokuserad på Android.
Länk: http://blogg.improveme.se/wallenrud/2015/06/2...

Det står 17/7 på apple´s svenska hemsida.

http://www.apple.com/se/watch/

/Håkan

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-26 07:58

ca 150:- dyrare att köpa via UK med Borderlinx än i butik i sverige då för en AWSS med sport band.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-26 08:07

Varför inte en 38mm i guld med modernt spänne för 180.000 kr?

Ursprungligen av Junghage:

ca 150:- dyrare att köpa via UK med Borderlinx än i butik i sverige då för en AWSS med sport band.

Nja... Jag skulle säga 500 eftersom jag slutade på ca 5050 kr med klockan i handen. Frakten från Borderlinx går på ca 500 kr

Edit: Jag jämför då med AWS med svart sportband:)

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-26 08:43
Ursprungligen av BlackSmp:

Nja... Jag skulle säga 500 eftersom jag slutade på ca 5050 kr med klockan i handen. Frakten från Borderlinx går på ca 500 kr

Jag var lite för generös i GBP/SEK konverteringen.
7222:- landade en AWSS + BL frakt på för mig. 227:- dyrare än Apple Store Sverige.

Ursprungligen av Junghage:

Jag var lite för generös i GBP/SEK konverteringen.
7222:- landade en AWSS + BL frakt på för mig. 227:- dyrare än Apple Store Sverige.

Och jag insåg att jag jämförde med en helt annan modell:)

Summeringen är att Apples priser håller rätt bra mellan länderna - det är den extra Borderlinx frakten som gör det hela dyrare.

Ursprungligen av zinned:

Varför inte en 38mm i guld med modernt spänne för 180.000 kr?

Jag såg nånstans att det var nån exklusiv firma som gjorde om Watch till solitt guld med matchande armband för $150 000.
Om du vill köpa en så kan jag nog anstränga mig att leta upp det åt dig för en viss %

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-26 09:08
Ursprungligen av CekariYH:

Jag såg nånstans att det var nån exklusiv firma som gjorde om Watch till solitt guld med matchande armband för $150 000.
Om du vill köpa en så kan jag nog anstränga mig att leta upp det åt dig för en viss %

Solitt guld? Det innebär inte att man gör om utan att man får ersätta hela caset med ett nytt.

Det jag tror du menar är de som pläterar, mest populär verkar WatchPlate vara.

Ursprungligen av zinned:

Solitt guld? Det innebär inte att man gör om utan att man får ersätta hela caset med ett nytt.

Det jag tror du menar är de som pläterar, mest populär verkar WatchPlate vara.

Nja, det stod vikt nånting solitt guld, och ser man på priset á 150.000 dollar så kan det kanske stämma, som du säger med helt ny boett/case, eller så kanske armbandet var bestrött med diamanter

Senast redigerat 2015-06-26 09:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Och jag insåg att jag jämförde med en helt annan modell:)

Summeringen är att Apples priser håller rätt bra mellan länderna - det är den extra Borderlinx frakten som gör det hela dyrare.

Jag har en order lagd från UK, den har inte skickats än...och nu funderar jag om man ska avbryta den och lägga från Sverige istället.
Finns det något att vinna på det? Ja visst jag får svensk laddare, so what, och Borderlinx blir 500kr dyrare. Men antar att Sverige har samma 1-2 veckors leveranstid som UK? Jag har leveranstid 6-13 juli, så borde få den 2 veckor tidigare för 500kr och det är väl fair. Finns det något annat att tänka på? Garanti?

Ursprungligen av Skinkmacka:

Jag har en order lagd från UK, den har inte skickats än...och nu funderar jag om man ska avbryta den och lägga från Sverige istället.
Finns det något att vinna på det? Ja visst jag får svensk laddare, so what, och Borderlinx blir 500kr dyrare. Men antar att Sverige har samma 1-2 veckors leveranstid som UK? Jag har leveranstid 6-13 juli, så borde få den 2 veckor tidigare för 500kr och det är väl fair. Finns det något annat att tänka på? Garanti?

Den kommer väl i butik den 17:e juli i Sverige. Det står inte exklusivt online på hemsidan.

Ursprungligen av grenhall:

Den kommer väl i butik den 17:e juli i Sverige. Det står inte exklusivt online på hemsidan.

Blir väl samma upplägg som i USA/UK med reservation och pickup tänker jag. Men för oss som inte har Apple store i närheten blir det ju beställning på hemsidan?

När tror ni de kommer igång med förhandsbokningarna?

Ursprungligen av kongomannen:

När tror ni de kommer igång med förhandsbokningarna?

Jag tror inte att det blir några förbokningar

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte att det blir några förbokningar

Tror inte jag heller. Tänkte beställa ett Milanese Loop - och kanske hämta i butiken i Täby. Mest för att jag aldrig varit där - "ligger för nära ".

Ursprungligen av adress@mac:

Tror inte jag heller. Tänkte beställa ett Milanese Loop - och kanske hämta i butiken i Täby. Mest för att jag aldrig varit där - "ligger för nära ".

Måste ta mig dit nån gång och titta också, har aldrig varit i en Apple Affär och så långt bort är det ju inte.
Fast jag och affärer, blir så jädra köpsugen så vettet försvinner

Bevaka tråden