Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har jag hunnit avverka ett par modeller

Apple Watch sport personligen känns den helt okej, men svart som jag hade gav väldigt mycket intrycket av en casio klocka och billig, vilken den knappast var.
Sedan är Alu modellerna ganska tråkiga när man väl sett rostfria.
Milanese loop klart mer för pengarna, men kändes ändå lita halvt omanlig med de smala bandet, trots 42mm
Men bandet glittrar i regnbågens färger och är helt klart trevlig.
Sist men inte minst så kommer vi till vinnaren som på bild 42mm och min nuvarande, äntligen hemma i förvirringen av vilken modell som passade mig bäst dyraste av de alla men å andra sidan, den är riktigt ståtlig

Ursprungligen av @ndreas:

Nu har jag hunnit avverka ett par modeller

Apple Watch sport personligen känns den helt okej, men svart som jag hade gav väldigt mycket intrycket av en casio klocka och billig, vilken den knappast var.
Sedan är Alu modellerna ganska tråkiga när man väl sett rostfria.
Milanese loop klart mer för pengarna, men kändes ändå lita halvt omanlig med de smala bandet, trots 42mm
Men bandet glittrar i regnbågens färger och är helt klart trevlig.
Sist men inte minst så kommer vi till vinnaren som på bild 42mm och min nuvarande, äntligen hemma i förvirringen av vilken modell som passade mig bäst dyraste av de alla men å andra sidan, den är riktigt ståtlig

Beror nog lite på vad man skall ha den till - träning eller kombinerad vardags/finklocka. Detta förutom priset.
Själv kör jag med stål.
Men varför inlägget inte i den andra avdelningen:
AppleApple Watch
"Tråden för alla Apple Watch-ägare" ?

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2015-06-11 19:08

Yess, på 4 dagar så har min order ändrats till det positiva.

Apple Watch Sport 42mm Space Grey Aluminium Case with Black Sport Band

från 2-3 veckor och leverans 29 juni - 3 juli
till 1-2 veckor och leverans 24 juni - 1 juli

Senast redigerat 2015-06-11 19:22
Ursprungligen av JohanJ:

Yess, på 4 dagar så har min order ändrats till det positiva.

Apple Watch Sport 42mm Space Grey Aluminium Case with Black Sport Band

från 2-3 veckor och leverans 29 juni - 3 juli
till 1 - 2 veckor och leverans 24 juni - 1 juli

Verkar som de börjar rulla igång! Beställde ett sportband till Apple Watch mest på skoj för testa Borderlinx. Beställde i Fredags förra veckan och hämtade ut det idag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-11 19:31

Även min Milanese-loop jag beställde den 16 maj har ändrats, från 7-8 veckor och leverans i mitten av juli till att istället stå 1-2 veckor med leverans 19-26 juni.

Ursprungligen av @ndreas:

Verkar som de börjar rulla igång! Beställde ett sportband till Apple Watch mest på skoj för testa Borderlinx. Beställde i Fredags förra veckan och hämtade ut det idag.

Vad gick frakten på för bandet?

Ursprungligen av grenhall:

Vad gick frakten på för bandet?

Bra fråga tror det var 250

Ursprungligen av @ndreas:

Bra fråga tror det var 250

Så mer eller mindre hälften av vad armbandet kostade. Okej det var ju tur att man inte beställde.

Ursprungligen av grenhall:

Så mer eller mindre hälften av vad armbandet kostade. Okej det var ju tur att man inte beställde.

ja om man inte vill ha låtsas kopia alternativt betala 1000-1500 på eBay
750 kr betala jag totalt. Köp 2 och sälj den ena så har du också tjänat en hacka

Nu är det 1 -3 dagars leverans på 38mm Apple sport watch space gray.
Jag har velat fram & tebax sen sälj start men nu slog jag till så jag har den till semestern

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2015-06-15 21:54
Ursprungligen av hokarangen:

Nu är det 1 -3 dagars leverans på 38mm Apple sport watch space gray.
Jag har velat fram & tebax sen sälj start men nu slog jag till så jag har den till semestern

Det verkar som om alla modeller har en kortare leveranstid. Jag avbeställde min 42mm Apple Watch Sport SG igår och beställde en Apple Watch Stainless steel istället. De har redan dragit pengarna och statusen har ändrats till "förbereder för leverans" :).

Jag noterar att de första jag beställde i april skickades lokalt i Tyskland och kom fram på 1 dag. 2:a omgången skickades i fredags och har varit i Pudong och mellanlandat så de kommer till min adress i Hamburg imorgon. Uppenbarligen har logistiken ändrats.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-16 12:22

Ny medlem här

Jag kommer äntligen få min AWS 42 SG imorgon från Borderlinx.

Jag har ett DHL serviceställe nära mig men är osäker på vad jag ska välja av det eller hemleverans! Ankommer de samma dag eller är det så att om jag väljer att hämta det på servicestället så kommer det först dagen efter? Någon som har erfarenhet av detta?

Ursprungligen av Niqros:

Ny medlem här

Jag kommer äntligen få min AWS 42 SG imorgon från Borderlinx.

Jag har ett DHL serviceställe nära mig men är osäker på vad jag ska välja av det eller hemleverans! Ankommer de samma dag eller är det så att om jag väljer att hämta det på servicestället så kommer det först dagen efter? Någon som har erfarenhet av detta?

Förmodar att det är sms från DHL med 1 eller 2 du fått. Jag har alltid begärd det till ServicePoint .
Har inte märkt ngn skillnad i tid. Snarare tvärt om. Du slipper vara hemma och passa - kanske åker dom till fel adress osv. ServicePoint har dessutom ofta öppet på obekväma tider - lätt att hämta. Säkrast att begära dit. Du förlorar ingen tid. Sedan är DHL lite..........?

Ursprungligen av hokarangen:

Nu är det 1 -3 dagars leverans på 38mm Apple sport watch space gray.
Jag har velat fram & tebax sen sälj start men nu slog jag till så jag har den till semestern

Beställd på kvällen den 15:e kl , PFD nu på morgonen den 17:e !

Ursprungligen av zinned:

Även min Milanese-loop jag beställde den 16 maj har ändrats, från 7-8 veckor och leverans i mitten av juli till att istället stå 1-2 veckor med leverans 19-26 juni.

Hör gärna av dig med ett intryck när du fått den. Läder Loop är fruktansvärt skön och praktisk - men dyr.

Ursprungligen av hokarangen:

Beställd på kvällen den 15:e kl , PFD nu på morgonen den 17:e !

Nu är den Dispatched

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 15:05
Ursprungligen av adress@mac:

Hör gärna av dig med ett intryck när du fått den. Läder Loop är fruktansvärt skön och praktisk - men dyr.

Den är i PFD just nu, lär väl då inte komma förrän på måndag. Tänker då att den blir dispatched ikväll, levereras till BL imorgon torsdag och de hinner ju aldrig få ut något samma dag utan den går först ut på fredag och landar då hos mig på måndag, om inte DHL sjabblar igen.

Ursprungligen av zinned:

Den är i PFD just nu, lär väl då inte komma förrän på måndag. Tänker då att den blir dispatched ikväll, levereras till BL imorgon torsdag och de hinner ju aldrig få ut något samma dag utan den går först ut på fredag och landar då hos mig på måndag, om inte DHL sjabblar igen.

Lycka till zinned - och hoppas du har bättre " tur " med DHL denna gång. ?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2015-06-17 15:51

Min skickades igår från Sozhou och har fastnat i Shanghai, "Severe weather conditions have delayed delivery." - tråkigt! Den skulle ha anlänt till Borderlinx imorgon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 16:53
Ursprungligen av Dino.:

Min skickades igår från Sozhou och har fastnat i Shanghai, "Severe weather conditions have delayed delivery." - tråkigt! Den skulle ha anlänt till Borderlinx imorgon.

Aja, hade den kommit till BL imorgon hade den ändå inte skeppats ut därifrån innan fredag...ergo, du hade ändå inte haft den förrän nästa vecka.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2015-06-17 17:05
Ursprungligen av zinned:

Aja, hade den kommit till BL imorgon hade den ändå inte skeppats ut därifrån innan fredag...ergo, du hade ändå inte haft den förrän nästa vecka.

Sant.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2015-06-17 18:45

Yes, äntligen.
Dispatched on 17 June 2015
China 06/17/2015 5:13 A.M. Order Processed: Ready for UPS

Jag är ny medlem här
Jag ska beställa en apple watch men vet inte vilket företag jag ska välja för att vara säker på att min apple watch kommer fram?
Har ni något tips på företag som är bra?

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2015-06-17 21:55

När ni ha beställt från borderlinx har ni kört express eller standard frakt?
Och vad gick det på isåfall?

Ursprungligen av JohanJ:

När ni ha beställt från borderlinx har ni kört express eller standard frakt?
Och vad gick det på isåfall?

Express, ~500:-

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 22:51
Ursprungligen av FilipPhelps:

Jag är ny medlem här
Jag ska beställa en apple watch men vet inte vilket företag jag ska välja för att vara säker på att min apple watch kommer fram?
Har ni något tips på företag som är bra?

Borderlinx. Finns fler men dessa är de enda jag själv har erfarenhet av.

Ursprungligen av JohanJ:

När ni ha beställt från borderlinx har ni kört express eller standard frakt?
Och vad gick det på isåfall?

De erbjuder endast Express numera iaf. Går loss på lite drygt 500 kr.

Nu släpper man  Watch i Apple butiker i dom länder där den går att beställa. Kanske kan underlätta för några. Allt enligt Macrumors.
http://www.macrumors.com/2015/06/16/apple-wat...

Ursprungligen av adress@mac:

Nu släpper man  Watch i Apple butiker i dom länder där den går att beställa. Kanske kan underlätta för några. Allt enligt Macrumors.
http://www.macrumors.com/2015/06/16/apple-wat...

Och 99mac, http://www.99mac.se/artikel/7200-apple-watch-....

Är borderlinx ett företag som kan garantera att produkten kommer fram? Det känns ganska viktig eftersom man inte bara vill slänga så mycket pengar i sjön.

Bevaka tråden