Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av werpan:

http://forumbilder.se/EBJNG/skarmavbild-2015-06-07-kl-22-13-17.png
Min klocka kom till Sverige från England i fredags. Status på posten.se är detta just nu.
Tror ni dom delar ut den imorgon? Någon som har erfarenhet och kan ge mig hopp om att
få leka med klockan imorgon?

Du bör väl få avisering om att hämta på utlämningsställe via sms i morgon. Eller kanske har du utkörning. Oavsett - som skrevs - Sthlm - Ja

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2015-06-07 22:47
Ursprungligen av BlackSmp:

Ja, de brukar klara av att hålla sina datum.

Du betalar med kreditkort som vanligt.

Okej. Behöver man skicka in något till borderlinx? Jag tänker främst på kvitto eller liknande.

Ursprungligen av Dino.:

Okej. Behöver man skicka in något till borderlinx? Jag tänker främst på kvitto eller liknande.

Om du vill höja försäkringsbeloppet till rätt belopp (defaultvärdet är för lågt) så måste du chatta med dem och begära att de ändrar försäkringsbeloppet - då måste du skicka in en PDF-kopia av fakturan.

Det finns beskrivet tidigare i denna tråd så om du tittar igenom tråden så borde du hitta instruktionerna.

Ursprungligen av patteng:

Ni som beställt från usa, vad slutade kalaset på?

$349 + 7% tax och shipping med FedEx ca 500 SEK. Ingen svensk moms eller sånt.

Var precis i Hong Kong och fick se en guldklocka, skulle aldrig köpa den men den är förbannat snygg faktiskt i verkligheten. Leverenstiderna där låg på 1-2 veckor beroende på modell och gick så klart inte att köpa över disk. Upptäckte en rätt märklig bugg när jag lämnade Hong Kong för Kina, alla meddelanden kom till klockan men de fanns inte i luren.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2015-06-08 11:34

Lyckades beställa en klocka idag via borderlinx, nu återstår bara o se om det går hela vägen.

  • Medlem
  • h-kärra
  • 2015-06-08 11:43
Ursprungligen av papa_keno:

$349 + 7% tax och shipping med FedEx ca 500 SEK. Ingen svensk moms eller sånt.

Var precis i Hong Kong och fick se en guldklocka, skulle aldrig köpa den men den är förbannat snygg faktiskt i verkligheten. Leverenstiderna där låg på 1-2 veckor beroende på modell och gick så klart inte att köpa över disk. Upptäckte en rätt märklig bugg när jag lämnade Hong Kong för Kina, alla meddelanden kom till klockan men de fanns inte i luren.

Hur kom du undan momsen? Handlar det bara om tur eller fyllde du i något speciellt?

Ursprungligen av patteng:

Hur kom du undan momsen? Handlar det bara om tur eller fyllde du i något speciellt?

Har beställt andra varor från USA och det har hänt att det dykt upp en faktura på momsen långt senare, typ 2-3 månader.

Ursprungligen av pmarriott:

Har beställt andra varor från USA och det har hänt att det dykt upp en faktura på momsen långt senare, typ 2-3 månader.

Jo, det är inte läge att ropa hej ännu...

http://www.dhl.se/sv/express/skicka_foersaendelser/tullinformation/tullar_och_skatter.html

Citat:

När försändelsen och varorna har anlänt till destinationslandet beräknas importavgifterna och DHL skickar en faktura till mottagaren.

Ursprungligen av pmarriott:

Har beställt andra varor från USA och det har hänt att det dykt upp en faktura på momsen långt senare, typ 2-3 månader.

OK, mycket möjligt att det dimper ner en faktura. Min kompis som skickade den satte värdet till $50 så förhoppningsvis blir det på det beloppet och paketet var aldrig öppnat så de kan inte veta vad det innehöll.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2015-06-08 15:37

När dras/reserveras pengarna när man köper en klocka? Använde mig av mastercard.
Jag behövde inte skriva in min "personliga kod" (MasterCard SecureCode) utan bara slå in kortnummer samt säkerhetskoden. Frågan är om det fungerade ändå? Någon som vet?

Ursprungligen av JohanJ:

När dras/reserveras pengarna när man köper en klocka? Använde mig av mastercard.
Jag behövde inte skriva in min "personliga kod" (MasterCard SecureCode) utan bara slå in kortnummer samt säkerhetskoden. Frågan är om det fungerade ändå? Någon som vet?

Kan inte svara på din personliga kod däremot dras pengarna när den är på väg att skickas.

Hej!

När jag såg att Sverige inte är med i andra lanseringsrundan för Apple Watch började jag fundera på att beställa från utlandet. Har ett par frågor om detta som jag hoppas inte redan har besvarats i tråden, ber om ursäkt för det i så fall.

1. Om man beställer från UK, får man med en laddare som inte passar i svenska eluttag då? Måste man köpa någon slags adapter eller kan man plugga in t.ex. strömdelen från laddaren från sin iPhone?

2. Är det någon som använt Borderlinx vid köp från Tyskland eller levererar de endast från UK?

3. Några för- och nackdelar med att välja Tysklands vs UK? Verkar som att Tyskland är några hundralappar billigare, men om det finns fördelar att köpa från UK så betalar jag hellre lite extra för det. Verkar som att de flesta här beställt från UK.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-09 12:36
Ursprungligen av Onebuying:

1. Om man beställer från UK, får man med en laddare som inte passar i svenska eluttag då? Måste man köpa någon slags adapter eller kan man plugga in t.ex. strömdelen från laddaren från sin iPhone?

Det är en brittisk nätadapter, ja. Dock ersätter du ju bara den med valfri iPhone/iPad-adapter, det sitter en USB-kontakt i den för att ansluta kabeln hur som helst.

Ursprungligen av Onebuying:

2. Är det någon som använt Borderlinx vid köp från Tyskland eller levererar de endast från UK?

Borderlinx finns endast för köp från USA och från UK.

Ursprungligen av Onebuying:

3. Några för- och nackdelar med att välja Tysklands vs UK? Verkar som att Tyskland är några hundralappar billigare, men om det finns fördelar att köpa från UK så betalar jag hellre lite extra för det. Verkar som att de flesta här beställt från UK.

Jag har ingen egen erfarenhet av köp från Tyskland, har endast köpt från UK. Det skiljer som sagt bara ett par hundralappar och jag vet att Borderlinx fungerar bra (så när som slarviga DHL) men t ex mailboxde.com har jag själv ingen erfarenhet av.

Hej!

Såg att du funderade på om din försändelse skulle komma fram idag. Om du har några funderingar gällande din försändelse är du välkommen att ta kontakt med oss Postnords kundservice. Vi nås på antingen telefon 0771-33 33 10 knappval 4 eller via e-post [email protected].

Med vänliga hälsningar
Erika Postnords Kundservice

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-09 14:18
Ursprungligen av Postnord AB:

Hej!

Såg att du funderade på om din försändelse skulle komma fram idag. Om du har några funderingar gällande din försändelse är du välkommen att ta kontakt med oss Postnords kundservice. Vi nås på antingen telefon 0771-33 33 10 knappval 4 eller via e-post [email protected].

Med vänliga hälsningar
Erika Postnords Kundservice

Kul att ni kommer hit och tar er tiden att skapa konto och svara men det hade ju varit ännu bättre om svaret hade innehållit något som vederbörande inte kände till, t ex en fråga om vad han/hon har för försändelsenummer så du sedan kunde svara på ursprungsfrågan

Ursprungligen av papa_keno:

OK, mycket möjligt att det dimper ner en faktura. Min kompis som skickade den satte värdet till $50 så förhoppningsvis blir det på det beloppet och paketet var aldrig öppnat så de kan inte veta vad det innehöll.

Då finns det alltid ett hopp

Ursprungligen av dermike:

Så här ser sport och steel bracelet ut för de som undrar Jag är nöjd iaf.

Det såg bara B ut Antingen kör man stål - stål eller låter bli my 5 cent

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-09 15:26

Kan någon med Borderlinx erfarenhet förklara i vilka fält jag ska mata in all leveransinformation jag fått av Borderlinx i Apple stores UK adressfält? Allt får inte plats ens på två fält?

Borderlinx address:
XXXX-YYYY Borderlinx/DHL
DIDCX - BAY X
DIRFT South - Celtic Way

Ursprungligen av Junghage:

Kan någon med Borderlinx erfarenhet förklara i vilka fält jag ska mata in all leveransinformation jag fått av Borderlinx i Apple stores UK adressfält? Allt får inte plats ens på två fält?

Borderlinx address:
XXXX-YYYY Borderlinx/DHL
DIDCX - BAY X
DIRFT South - Celtic Way

Improvisera. Engelska adresser är märkliga, och man får ofta destillera 3 rader till 2 med hjälp av kommatecken etc.
Var glad att det inte är som förr i Dubai. Har varit med om att skicka gods till adresser som "Behind the cinema, next to the post office, 2nd floor...".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-09 15:47
Ursprungligen av Junghage:

Kan någon med Borderlinx erfarenhet förklara i vilka fält jag ska mata in all leveransinformation jag fått av Borderlinx i Apple stores UK adressfält? Allt får inte plats ens på två fält?

Någon mer än jag som inte kan se meddelande från messenger ? På min klocka står det bara att jag fått en notis men kan ej se innehållet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-10 16:18
Ursprungligen av silverfang:

Någon mer än jag som inte kan se meddelande från messenger ? På min klocka står det bara att jag fått en notis men kan ej se innehållet.

Meddelande från vad?

Ursprungligen av silverfang:

Någon mer än jag som inte kan se meddelande från messenger ? På min klocka står det bara att jag fått en notis men kan ej se innehållet.

Messenger är väl inte implementerad i  Watch - ännu i alla fall.

Ursprungligen av zinned:

Meddelande från vad?

Messenger - Facebooks meddelandeapp

Ursprungligen av silverfang:

Någon mer än jag som inte kan se meddelande från messenger ? På min klocka står det bara att jag fått en notis men kan ej se innehållet.

Det kommer först när FB gör en watchapp av Messenger. Tills dess blir det bara standardnotiser om att du har en notis

Edit: Ojoj, vad jag hade fel... Sorry!

Senast redigerat 2015-06-11 07:01
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-10 16:51

Ah, Facebook...har aldrig haft ett Facebook-konto så jag vet inget om detta.

/ignore

Tack för det snabba svaret. Då är det bara att avvakta till Facebook löser det.

Ursprungligen av silverfang:

Någon mer än jag som inte kan se meddelande från messenger ? På min klocka står det bara att jag fått en notis men kan ej se innehållet.

Testade det nu - och fick hela meddelandet. Har du senaste uppdateringen från Messenger - bör det fungera med andra ord. Kom idag 10/6. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Testade det nu - och fick hela meddelandet. Har du senaste uppdateringen från Messenger - bör det fungera med andra ord. Kom idag 10/6. ?

Exakt... Jag upptäckte också det nyss... När jag fick ett message från min son som kom upp på klockan... Pinsamt att jag spred felaktig information

Ursprungligen av BlackSmp:

Exakt... Jag upptäckte också det nyss... När jag fick ett message från min son som kom upp på klockan... Pinsamt att jag spred felaktig information

Samma här - med fel info menar jag. Men nu är det tillrättalagt. ?

Bevaka tråden