Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av simulacra:

Väldigt liten jämfört med smaklösa vräkighetsur ja

Nej alltså den är 33mm på bredden. Min Rolex GMT Master II är 40mm och den är ganska "normal". 33 är litet. Oavsett hur man vänder och vrider på det. Iaf för män.

Ursprungligen av grenhall:

38mm är EXTREMT liten. 42mm är också väldigt liten i jämförelse med en normal klocka.

Vilken diameter räknar du som en normal klocka?

Min känsla är att, om jag tittar i en butik, så ligger de flesta klockor på Ø42 mm eller under (jo,jag vet  watch är 42 mm på höjden men smalare - vilket är tur - en kvadratiskt klocka hade inte varit snygg.)

Det är inte många som är som en IWC Big Pilots på Ø46 mm ?

Senast redigerat 2015-04-29 07:01
Ursprungligen av grenhall:

Nej alltså den är 33mm på bredden. Min Rolex GMT Master II är 40mm och den är ganska "normal". 33 är litet. Oavsett hur man vänder och vrider på det. Iaf för män.

42:an är 36 (35,9) på bredden. Det var den som du kallade väldigt liten. Det var väl den som du fick kommentaren om?

En sak som jag blir nyfiken på. Hur stor är urtavlan på din GMT? Min Seamaster har en urtavla på ca 31.5 mm, sedan är resten vridring, boett samt krona. Jag antar att det är liknande för din GMT (och, jo, den har ingått i min vill-ha lista:)). Jag tror att detta kommer att påverka hur stor (eller inte) klockan känns.

Fast vi borde snarare jämföra mot Jaeger LeCoultre Reverso som är fyrkantiga. De större modellerna är väl omkring 55x36? Mer "normala" (eller tradionella) kring 42x26.

Edit: BTW, jag kom ihåg min gamla Seiko Lassale. Den pekar nog mot det håll som Ive vill gå:) Tunnhet! 4.3 mm tjock och definitivt inte något som du känner på armen när du bär den.

Senast redigerat 2015-04-29 07:07
Ursprungligen av BlackSmp:

Vilken diameter räknar du som en normal klocka?

Min känsla är att, om jag tittar i en butik, så ligger de flesta klockor på Ø42 mm eller under (jo,jag vet  watch är 42 mm på höjden men smalare - vilket är tur - en kvadratiskt klocka hade inte varit snygg.)

Det är inte många som är som en IWC Big Pilots på Ø46 mm ?

Nej det var 38mm jag syftade på i mitt inlägg om extremt liten. Det beror nog på vilket märke du tittar på. Omega håller, bortsett Planet Ocean XL, under 42mm medan Rolex ligger på 40mm, bara SeaDweller DeepSea är 44mm och det är deras största klocka. Breitling däremot ligger ofta på över 42 eller 42mm. Gamla Chronomat var 39,xmm men det var längesedan de gjorde en så "liten" klocka.

Ursprungligen av BlackSmp:

42:an är 36 (35,9) på bredden. Det var den som du kallade väldigt liten. Det var väl den som du fick kommentaren om?

En sak som jag blir nyfiken på. Hur stor är urtavlan på din GMT? Min Seamaster har en urtavla på ca 31.5 mm, sedan är resten vridring, boett samt krona. Jag antar att det är liknande för din GMT (och, jo, den har ingått i min vill-ha lista:)). Jag tror att detta kommer att påverka hur stor (eller inte) klockan känns.

Fast vi borde snarare jämföra mot Jaeger LeCoultre Reverso som är fyrkantiga. De större modellerna är väl omkring 55x36? Mer "normala" (eller tradionella) kring 42x26.

Edit: BTW, jag kom ihåg min gamla Seiko Lassale. Den pekar nog mot det håll som Ive vill gå:) Tunnhet! 4.3 mm tjock och definitivt inte något som du känner på armen när du bär den.

Urtavlan på min GMT är ~31mm men det är inte jämförbart tycker jag. Vet inte hur Apple mätt om digital crown ingår i deras bredd-mått men gör den det så är klockorna betydligt mindre än de flesta vanliga i samma storlek. En traditionell klocka bygger ju på med kropp, boett och krona vilket gör de flesta större än 40mm. Men om Apple Watch skärmen enbart håller 33mm eller ~37mm så kanske det inte är så farligt ändå. Men det är fortfarande ganska små klockor, i mitt högst personliga tycke.

Ursprungligen av grenhall:

38mm är EXTREMT liten. 42mm är också väldigt liten i jämförelse med en normal klocka.

Ursprungligen av simulacra:

Väldigt liten jämfört med smaklösa vräkighetsur ja

Ursprungligen av grenhall:

Nej det var 38mm jag syftade på i mitt inlägg om extremt liten. Det beror nog på vilket märke du tittar på. Omega håller, bortsett Planet Ocean XL, under 42mm medan Rolex ligger på 40mm, bara SeaDweller DeepSea är 44mm och det är deras största klocka. Breitling däremot ligger ofta på över 42 eller 42mm. Gamla Chronomat var 39,xmm men det var längesedan de gjorde en så "liten" klocka.

Urtavlan på min GMT är ~31mm men det är inte jämförbart tycker jag. Vet inte hur Apple mätt om digital crown ingår i deras bredd-mått men gör den det så är klockorna betydligt mindre än de flesta vanliga i samma storlek. En traditionell klocka bygger ju på med kropp, boett och krona vilket gör de flesta större än 40mm. Men om Apple Watch skärmen enbart håller 33mm eller ~37mm så kanske det inte är så farligt ändå. Men det är fortfarande ganska små klockor, i mitt högst personliga tycke.

Jo, men kommentaren som du fick var med avseende på "väldigt liten" som (tyckte jag) refererade till 42 mm

Jag antar att du, liksom jag, är van vid vridringar och sådant som gör oss vana vid "något-så-när" stora klockor utan att urtavlan är "enorm" medan "vanliga" klockor inte bygger på lika mycket.

För att inte tala om hur "våra" klockor bygger uppåt "lug-lug". Min Seamaster är ca 48 mm och jag antar att din Rolex landar i närheten också.

Digital crown verkar inte ingå på samma sätt som de flesta tillverkare inte tar med kronan i sina mått. Och jag håller med om att det är inte helt relevant att jämföra skärmen/urtavlan men jag blir bara nyfiken på hur det kommer att påverka vår upplevelse.

Egenligen så var det Moto360 vs LG R Watch som fick mig att "inse" detta. LG använder sin vridring för att skapa en rund urtavla. LG ser också mer ut som en tradionell klocka medan Moto bara ser ut som en rund puck. Personligen så gillar jag inte utseendet på Moton - den saknar något.

Attans vad många värdeladdade ord det blev angående storleken:)

BTW: Har du beställ någon klocka? Jag ser framemot jämförelsebilder mot din GMT. Jag blev för snål för att våga mig på en Submariner eller GMT men ack så jag trånade!

Edit: I korthet, jag är inte rädd för att Apple Watch ska kännas för stor men jag är inte övertygad om att 42mm kommer att kännas för liten

Senast redigerat 2015-04-29 09:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, men kommentaren som du fick var med avseende på "väldigt liten" som (tyckte jag) refererade till 42 mm

Jag antar att du, liksom jag, är van vid vridringar och sådant som gör oss vana vid "något-så-när" stora klockor utan att urtavlan är "enorm" medan "vanliga" klockor inte bygger på lika mycket.

För att inte tala om hur "våra" klockor bygger uppåt "lug-lug". Min Seamaster är ca 48 mm och jag antar att din Rolex landar i närheten också.

Digital crown verkar inte ingå på samma sätt som de flesta tillverkare inte tar med kronan i sina mått. Och jag håller med om att det är inte helt relevant att jämföra skärmen/urtavlan men jag blir bara nyfiken på hur det kommer att påverka vår upplevelse.

Egenligen så var det Moto360 vs LG R Watch som fick mig att "inse" detta. LG använder sin vridring för att skapa en rund urtavla. LG ser också mer ut som en tradionell klocka medan Moto bara ser ut som en rund puck. Personligen så gillar jag inte utseendet på Moton - den saknar något.

https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.androidheadlines.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F12%2FMoto-360-vs-LG-G-Watch-R-cam-AH.jpg&f=1

Attans vad många värdeladdade ord det blev angående storleken:)

BTW: Har du beställ någon klocka? Jag ser framemot jämförelsebilder mot din GMT. Jag blev för snål för att våga mig på en Submariner eller GMT men ack så jag trånade!

Edit: I korthet, jag är inte rädd för att Apple Watch ska kännas för stor men jag är inte övertygad om att 42mm kommer att kännas för liten

Ja men det är nog det som ställer till det. Har en LG G Watch som jag använder för tillfället. Den är också större än Apple Watch 42mm, om än kanske lite för stor.

Jag har beställt en  Watch 42mm med Milanese-loop men den ska enligt Apple inte komma förrän i juni. Men jag lovar att lägga upp bilder då. Sub och GMT är ju mer eller mindre förlustfria inköp. Jag använder alla mina klockor men tanken är att killarna ska få dem när jag tycker att de förtjänat det.

Det blir väl som vanligt. Det kommer kännas "lagom". Men 38mm kommer vara för litet om man går från "vanlig" klocka á 40mm uppåt. Det är jag helt säker på. Även om man säkert vänjer sig så småningom.

WIHO! Nu är min Apple Watch redo att skickas! Beställde den 12 april och har "Delivery: 13 Maj, 2015 - 27 Maj, 2015".

Ursprungligen av nollnoll:

WIHO! Nu är min Apple Watch redo att skickas! Beställde den 12 april och har "Delivery: 13 Maj, 2015 - 27 Maj, 2015".

Vilken modell och varifrån?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-29 14:19

Sådär ja, 42mm SS med Milanese Loop sitter på armen - Första intrycken är faktiskt över förväntan. Nu ska man bara ge sig på att konfigurera allt och leka runt. Storleksmässigt kan jag bara bekräfta - Den är betydligt mer smidig och snygg på armen än på bild!

Var väldigt oroad innan då mina vanliga klockor ligger på max 40mm men denna sitter som gjuten. Höjden är det inget som helst fel på utan blir väldigt harmonisk på handleden. Milanese-bandet är inte av denna värld - Satan i gatan helt enkelt.

Mjukvaran verkar smidig - Tog en stund att synka den med telefonen (5-6min). Force Touch är intressant ny feature - Fick trycka hårdare än vad jag trodde. Nu väntar jag bara på alla notifications och sen ikväll blir det till att leka med Watch-faces, skräddarsy notifications etc.

Ursprungligen av grenhall:

Vilken modell och varifrån?

38mm, black sportband från UK

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-29 14:57
Ursprungligen av nollnoll:

38mm, black sportband från UK

42SSBSB från UK verkar också så smått börja få förändrad status.

Länkat från Feber: http://feber.se/ios/art/326124/tatueringar_ka...

Hoppas det inte gäller mörkhyade överlag

  • Medlem
  • 2015-04-29 16:19
Ursprungligen av nollnoll:

38mm, black sportband från UK

what, och du beställde den 12.e? Jag beställde någon minut efter de öppnade den 10.e april, en likadan modell. Har fortfarande :

Processing Items Dispatched: 4–6 veckor
Delivery: 12 Maj, 2015 - 26 Maj, 2015 by Standard Shipping

Beställde även en 42mm den 11.e där det står: Processing Items Dispatched: Juni

Min ändrades nu

Och min 42SG är fortf fast i processingträsket.

  • Medlem
  • 2015-04-29 17:52
Ursprungligen av simulacra:

Och min 42SG är fortf fast i processingträsket.

Ja, jag ångrar valet av SG enormt mycket när det betyder några veckor längre väntan.

Ursprungligen av WilliamWT:

Min ändrades nu

Beställd från?

Ursprungligen av pbstr:

Ja, jag ångrar valet av SG enormt mycket när det betyder några veckor längre väntan.

Gör inte det. Köper du inte det du vill ha utan nöjer dig med något annat så slutar det bara med att du köper bägge.

Gammalt klocksamlarordspråk

Ursprungligen av grenhall:

Beställd från?

UK

Får ett "Oops, not found" när jag försöker ladda ordersidan hos Äppelbutiken nu, jag hoppas att det för att ordern är på väg ut

Ursprungligen av simulacra:

Får ett "Oops, not found" när jag försöker ladda ordersidan hos Äppelbutiken nu, jag hoppas att det för att ordern är på väg ut

Min har skickats nu! Kommer fram imorgon.

Ursprungligen av nollnoll:

Min har skickats nu! Kommer fram imorgon.

Vad har du beställt och när la du ordern?

Ursprungligen av simulacra:

Vad har du beställt och när la du ordern?

38mm SS BSB, 12/4 med leveransdatum 13-27 maj via Apple Store UK.

ännu en uppdatering för ca 20 min sen

Känns som om man borde ha beställt SS-versionen av klockan, de har ju gått iväg betydligt snabbare än sportmodellerna enligt min ovetenskapliga känsla. De hade ju även upptäckt ett problem med sin taptic engine och frågan är inte om de prioriterar de dyrare modellerna före de billigare.

Gruber med det slutgiltiga svaret på frågan: “Do you need an Apple Watch?”

http://daringfireball.net/2015/04/watch_apple_watch

Ursprungligen av simulacra:

Känns som om man borde ha beställt SS-versionen av klockan, de har ju gått iväg betydligt snabbare än sportmodellerna enligt min ovetenskapliga känsla. De hade ju även upptäckt ett problem med sin taptic engine och frågan är inte om de prioriterar de dyrare modellerna före de billigare.

Glöm inte, detta är inte ett hundrameterslopp, det är ett maratonlopp. Du har inte beställt fel, du har beställt det du vill ha - rätt för dig! ?
De finare modellerna tar jag lite senare - när vi vet mer och har fått en eller två uppgraderingar! Då går vi all-in

Grattis SvD till dagens teknikchock:

Citat:

Enligt uppgifterna handlar det om klockans beröringsmotor, den komponent som känner av när någon rör vid handleden, som inte fungerar som det ska och som nu alltså måste åtgärdas.

Länk

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Grattis SvD till dagens teknikchock:

Länk

"den beröringsbara motorn" var ju ett härligt ord.

För att inte tala om
"Apple uppges redan ha hunnit skrota flera tillverkade klockor på grund av felet"

Hunnit med är kanske inte ordet som jag skulle ha valt. Tvingats är bättre.

Om detta stämmer så är det en rimlig förklaring till de leveransproblem som Apple verkar ha.

Det var inte många rätt i den lilla artikeln "komponent som känner av när någon rör vid handleden". Herre gud, inte ens google translate skulle förstöra "produce the feeling of being tapped on the wrist" till något sådant.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Grattis SvD till dagens teknikchock:

Länk

Haha, vilken nolla, att inte ta reda på hur det funkar ens.

Bevaka tråden