Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-04-16 18:48

Kanske en nackdel att man skrev B0rder1in x nu då hehe.. inte återaktiverade.

Fick nu ett samtal av killen jag pratade med på Apple, han sa att ordern kommer att makuleras så fort beställningsavdelningen tittar på ordern, men det hela är konstigt. Jag tror inte att han jag pratade med var medveten om att ordern redan har makulerats en gång och jag tror inte att systemet återaktiverar ordrar på egen hand eftersom de med största sannolikhet har makulerats av den avdelningen tidigare.

Nåväl vi får väl se vad som händer.

Håll i er nu. Det är snurrigt värre hos Apple. Jag ringer till Apple sverige för att fråga lätt om varför min order inte återinförts. Får till svar på att Apple inte längre jobbar med företag som skickar vidare till andra länder. Okej sa jag, förstår det. Han kunde inte svara på varför många andra i sverige fått den återinförd.

5 minuter efter avslutat samtal ringer apples irländska nummer upp mig och då är det samma kille jag alldeles precis snackat med. Han känner igen min röst och ursäktar sig att han snurrat till det men säger 3 ggr att alla som fått sina ordrar återinförda kommer bli MAKULERADE IGEN.

Men det roliga i det här är att medan jag pratar med honom ringer samma nr till mig men går då till telefonsvararen, när jag lyssnar av detta samtal så är det en annan kille på apple som lämnat ett meddelande att min order åter är aktiv med samma leveransdatum (24/4) och att allt är grönt.

Så samma minut fick jag två helt skilda uppgifter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-16 19:01
Ursprungligen av dermike:

Kanske en nackdel att man skrev B0rder1in x nu då hehe.. inte återaktiverade.

Jag har en med modifierat Borderlinx-namn och en "vanlig"...båda återaktiverade.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-04-16 19:03
Ursprungligen av zinned:

Jag har en med modifierat Borderlinx-namn och en "vanlig"...båda återaktiverade.

Bäst att hålla koll då...köpte från ebay efter att de blev inställda, så blir dyrt annars. Helt sjukt ju vad de verkar hålla på.

Alltså vad händer nu borde man ändra adress till en kompis i London nu när man har möjlighet att ändra innan den kanske blir avbruten igen :/

Ursprungligen av kafferast:

Håll i er nu. Det är snurrigt värre hos Apple. Jag ringer till Apple sverige för att fråga lätt om varför min order inte återinförts. Får till svar på att Apple inte längre jobbar med företag som skickar vidare till andra länder. Okej sa jag, förstår det. Han kunde inte svara på varför många andra i sverige fått den återinförd.

5 minuter efter avslutat samtal ringer apples irländska nummer upp mig och då är det samma kille jag alldeles precis snackat med. Han känner igen min röst och ursäktar sig att han snurrat till det men säger 3 ggr att alla som fått sina ordrar återinförda kommer bli MAKULERADE IGEN.

Men det roliga i det här är att medan jag pratar med honom ringer samma nr till mig men går då till telefonsvararen, när jag lyssnar av detta samtal så är det en annan kille på apple som lämnat ett meddelande att min order åter är aktiv med samma leveransdatum (24/4) och att allt är grönt.

Så samma minut fick jag två helt skilda uppgifter.

Då var du nog killen som Applerep:en talade om, han sa att jag "och en annan kille" hade ringt om detta så han började luska i det och ringde tillbaka och sa att ordern skulle makuleras, vi får helt enkelt se vad som händer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-16 19:05
Ursprungligen av kafferast:

Håll i er nu. Det är snurrigt värre hos Apple. Jag ringer till Apple sverige för att fråga lätt om varför min order inte återinförts. Får till svar på att Apple inte längre jobbar med företag som skickar vidare till andra länder. Okej sa jag, förstår det. Han kunde inte svara på varför många andra i sverige fått den återinförd.

5 minuter efter avslutat samtal ringer apples irländska nummer upp mig och då är det samma kille jag alldeles precis snackat med. Han känner igen min röst och ursäktar sig att han snurrat till det men säger 3 ggr att alla som fått sina ordrar återinförda kommer bli MAKULERADE IGEN.

Men det roliga i det här är att medan jag pratar med honom ringer samma nr till mig men går då till telefonsvararen, när jag lyssnar av detta samtal så är det en annan kille på apple som lämnat ett meddelande att min order åter är aktiv med samma leveransdatum (24/4) och att allt är grönt.

Så samma minut fick jag två helt skilda uppgifter.

Jag kan inte annat än tro att de, liksom de flesta andra företag som har tråkiga uppgifter att utföra i stor skala, använder sig av callcenter eller dyl. som i sin tur är lika dåligt informerade som de är betalda.

En sak som dock talar emot det är att jag nu fått två samtal från Apple Irland där de berättat för mig att ordern åter är aktiverad (tror dessutom det var samma tjej båda gångerna). Sannolikt har det rört sig om ett samtal med ena ordern och de andra för andra ordern. De har alltså inte fullständig koll på vad samma person har beställt, då troligen inte tillgång till hela beställningssystemet och kanske då inte ens är anställda på Apple utan endast kontrakterade för att utföra bl a denna tråkiga uppgiften.

Ursprungligen av simulacra:

Då var du nog killen som Applerep:en talade om, han sa att jag "och en annan kille" hade ringt om detta så han började luska i det och ringde tillbaka och sa att ordern skulle makuleras, vi får helt enkelt se vad som händer.

han hette alex=)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-16 19:11

Well, vi får se vad som händer...

Om ordrarna nu håller i sig så har jag en 42mm Apple Watch i rostfritt stål med svart sportband med leverans i maj att sälja...någon som vill köpa i så fall?

Jag har situationen att jag avbröt min tysklandsbeställning direkt efter första samtalet... Fick sedan ett samtal till som sa att nästa beställning var återupptagen...

När jag kommer hem och tittar så har de dragit tillbaka min första (4-6 veckor) men den andra (juni) lever ännu.

Tysklandbeställningen är nog stendöd - men vad håller de på med???

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har situationen att jag avbröt min tysklandsbeställning direkt efter första samtalet... Fick sedan ett samtal till som sa att nästa beställning var återupptagen...

När jag kommer hem och tittar så har de dragit tillbaka min första (4-6 veckor) men den andra (juni) lever ännu.

Tysklandbeställningen är nog stendöd - men vad håller de på med???

Så dom makulerade en av ordrarna dom återinsatte idag?

Ursprungligen av kafferast:

Så dom makulerade en av ordrarna dom återinsatte idag?

Jajjamen, den bästa också, den med 4-6 veckors leveranstid.

Om det inte vore för att jag tog en skärmdump så skulle jag nästan inte tro mig själv...

Två samtal, vid det andra samtalet så killen (som talade svenska, vid första var det en engelsk talande tjej) att jag hade en annan order aktiv.

När jag kom hem ca 30-45 minuter senare så var den första ordern cancellerad igen.

Nu ska jag försöka ta det lugnt till i morgon bitti och kontrollera igen då.

Det är röran, hoppet mellan "helvete - himmel - helvete" igen som är det som är mest irriterande. Det är bara prylar, jag överlever men jag önskade att de hade bättre koll på sina processer

Jag hade kontakt med Apple Irland i förrgår men då sa dom att jag var tvungen att skaffa fram en UK-adress. Idag så heter det att man inte behöver ändra adress. Men gött ändå att folk får tillbaka sin plats i kön.

Lyckades få tag på en avlägsen skolkamrat som bodde i england. Ändrade till hans adress nu för säkerhets skull. Leverans 24/4-8/5

Försökte läsa på om man kan ringa ett nummer som inte finns i favorit-listan på klockan. Är det nån som har sett att det finns en keypad?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-16 22:51

Om någon får en klocka över, är jag mycket intresserad av den (givetvis med några hundra extra för besväret). Men bara den större modellen, 38 är för tjejig...

Ursprungligen av westerlu77:

Försökte läsa på om man kan ringa ett nummer som inte finns i favorit-listan på klockan. Är det nån som har sett att det finns en keypad?

Har du kollat de här? http://www.apple.com/watch/guided-tours/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 08:31

Jahapp...

Igår hade man plötsligt tre ordrar, två borderlinx och en från tyskland. Då fick jag gå in och manuellt avbryta en och då blev det den från tyskland som hade leveransdatum längst bort. Två kvar. Nu på morgonen är ytterligare en avbruten och det är gjort idag den 17:e, vilket var den allra första via Borderlinx. Nu har jag då bara en enda kvar och det är också en via Borderlinx, dock med aningen moddat namn.

Det skulle inte förvåna mig om den också avbryts men samtidigt tycker jag det är konstigt att det isf inte redan är gjort. Men men, det kommer säkert.

Ursprungligen av simulacra:

Jag har kollat igenom dom, men inget nytt under solen.
Jag vet att man kan ringa ifrån en favoritlista.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-04-17 10:14

Grejen är väl att du ska prata med Siri och säga namnet på någon i din kontaktlista, eller kanske säga nummret.

vem vet, inte du
vem vet, inte jag
vi vet ingenting nu
vi vet inget idag

Det är väl så som det är sagt så vitt som drar mig till minnes? Använd Siri för att ringa och inget tangentbord på klockan?

Jag tror att det förekom en snutt om detta under keynoten (men har bara ett vagt minne som kan vara felaktigt)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-04-17 11:00

Det blir nog bra när Siri lärt sig bättre svenska. Och kanske att hon behöver öva lite extra på att känna igen skånska r.

Ursprungligen av westerlu77:

Försökte läsa på om man kan ringa ett nummer som inte finns i favorit-listan på klockan. Är det nån som har sett att det finns en keypad?

Du kan ringa alla dina kontakter via Apple Watch i telefon appen

Ursprungligen av tv_anton:

Du kan ringa alla dina kontakter via Apple Watch i telefon appen

Men inga okända nummer helt enkelt. Om inte Siri kan lära sej.
Provade precis på telefonen, och det funkar ju skitbra.

Hur ser det ut, ni som fått ordrarna återsatta - Är dom aktiva idag också?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 12:19
Ursprungligen av kafferast:

Hur ser det ut, ni som fått ordrarna återsatta - Är dom aktiva idag också?

Någon gång detta dygnet (då det är tidsstämplat den 17:e) så blev en av mina två ordrar avbruten, dvs en av de två som återaktiverades igår. Det är så oerhört vimsigt och rörigt hos Apple nu så det är inte klokt. Rent bedrövligt. En order är dock fortfarande aktiv men det är väl bara en tidsfråga innan den också blir avbruten.

Ursprungligen av kafferast:

Hur ser det ut, ni som fått ordrarna återsatta - Är dom aktiva idag också?

Japp.
Fick t.o.m nyss ett samtal igen från tjejen på Apple Irland - jag svarade nämligen inte igår utan hon lämnade röstmeddelande om att min Apple Klocka var på väg.

Idag så svarade jag (lite halvskraj över att få höra hur ett "misstag begåtts och din order är avbruten") men istället ville hon bara bekräfta att jag fick meddelandet och att min order fortfarande är aktiv

Ursprungligen av zinned:

Någon gång detta dygnet (då det är tidsstämplat den 17:e) så blev en av mina två ordrar avbruten, dvs en av de två som återaktiverades igår. Det är så oerhört vimsigt och rörigt hos Apple nu så det är inte klokt. Rent bedrövligt. En order är dock fortfarande aktiv men det är väl bara en tidsfråga innan den också blir avbruten.

Det kan ha haft o göra med att du hade 3 ordrar aktiva samtidigt - som jag sa är bara 2 tillåtna och även om du cancellade en av dom manuellt som du skrev, så kan det ha flaggat dig på något sätt i deras system så att en order automatiskt cancellas...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-17 12:56
Ursprungligen av Cindori:

Det kan ha haft o göra med att du hade 3 ordrar aktiva samtidigt - som jag sa är bara 2 tillåtna och även om du cancellade en av dom manuellt som du skrev, så kan det ha flaggat dig på något sätt i deras system så att en order automatiskt cancellas...

Om det du säger stämmer så är det ju uruselt av Apple, sett till faktumet att man får lov att beställa två st.

Helt ärligt, jag tycker att hela hanteringen av beställningarna samt beställningsupplägget är under all kritik från Apples sida. Jag kan inte minnas att det någon gång har varit så rörigt och så dåligt som nu. Uruselt och inte ens i närheten av värdigt ett företag som Apple.

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2015-04-17 13:50

Omega Seamaster alt Breitling Navi står på min inköpslista när det gäller klockor.
10k för 18 timmars batteritid föll inte mig i smaken riktigt.

Bevaka tråden