Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

8.2 problem

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag installerade 8.2 så funkade allt fint tills nu när jag skulle installera en app och uppdatera ett par. Det går inte... Den börjar ladda, sen går tillbaka till "hämta" / "uppdatera" .. Nån som har liknande problem?

  • Medlem
  • 2015-03-11 12:23

Provat hard reset?
Håll ner hemknappen och strömbrytaren tills telefonen startar om.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2015-03-11 12:30
Ursprungligen av Pratap:

När jag installerade 8.2 så funkade allt fint tills nu när jag skulle installera en app och uppdatera ett par. Det går inte... Den börjar ladda, sen går tillbaka till "hämta" / "uppdatera" .. Nån som har liknande problem?

Läste nånstans att dom har intermittenta problem med en del servrar, däribland app store, kan det vara det?

Jag kan inte heller ladda ner appar. Inte min mossan heller och hon har iOS7. Så det har iallafall inte med 8.2 att göra.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-03-11 12:43

Har märkt någon mindre bugg också. Helt plötsligt var det ett vitt streck över skärmen när den var låst, det försvann dock efter upplåsning. Har en sexa.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-03-11 13:05

Kan inte installera heller.

Är nog inte 8.2 utan servrarna.
http://www.99mac.se/forum/t/312340-apple-tjan...

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2015-03-18 17:41

Jag hade inga problem med apparna när jag uppdaterade till 8.2.

Dock fick jag BSOD och sitter nu med en telefon som startar om hela tiden..... håller på att ta ner en fil med 8.1.3 istället. då hade jag inga problem med telefonen. iPhone 5s är det jag har. hoppas att du inte får det problemet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-03-19 08:32

Hej

Mitt emailkonto (exchange) slutade synka för ett par dagar sen.
Jag uppdateradea iphonen till senaste ios 8.2, nu kan jag inte ens installera exchange i telefonen, trots att jag använder samma uppgifter som innan.

Vad kan jag göra ? är väldigt beroende av mailen i jobbet.

Ursprungligen av Lauren:

Hej

Mitt emailkonto (exchange) slutade synka för ett par dagar sen.
Jag uppdateradea iphonen till senaste ios 8.2, nu kan jag inte ens installera exchange i telefonen, trots att jag använder samma uppgifter som innan.

Vad kan jag göra ? är väldigt beroende av mailen i jobbet.

Ta bort kontot, lägg till det igen. Om inte det fungerar är det möjligen i andra änden det strular. Annars är det det vanliga;
1. hård reset,
2. återställ och lägg in backup,
3. återställ och lägg inte in backup.

Om inget av ovanstående fungerar, åkalla högre makt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-03-19 09:38
Ursprungligen av pmarriott:

Ta bort kontot, lägg till det igen. Om inte det fungerar är det möjligen i andra änden det strular. Annars är det det vanliga;
1. hård reset,
2. återställ och lägg in backup,
3. återställ och lägg inte in backup.

Om inget av ovanstående fungerar, åkalla högre makt.

Hej

Raderade kontot redan innan jag uppdaterade.
Funkade inte att koppla upp sig då heller.

Tror inte det är några fel i andra änden då det är office 365, mina kollegor har inga problem.
Man behöver inte tidigare lägga in domän, kan det vara så att man måste det nu ?
Får väl prova en återställning av systemet i värsta fall:(

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-19 10:39
Ursprungligen av Lauren:

Hej

Raderade kontot redan innan jag uppdaterade.
Funkade inte att koppla upp sig då heller.

Om du hade problem med kontot innan uppdatering, raderade det och problemet kvarstod, då har ju uppdateringen till 8.2 inget med problemet att göra utan det lär då vara ett kontorelaterat problem.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-03-19 10:49
Ursprungligen av zinned:

Om du hade problem med kontot innan uppdatering, raderade det och problemet kvarstod, då har ju uppdateringen till 8.2 inget med problemet att göra utan det lär då vara ett kontorelaterat problem.

Så kan det vara, men faktum är att det bara slutade funka från en dag till en annan.
Provade installera det på en Samsung telefon och det funkade, så ligger inte problemet ändå i telefonen ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-03-19 16:42

Nu när jag testade för 20e gången så funkade det.

Dock har et nytt problem uppstått, jag kan inte ladda ner mail när jag är kopplad på Wifi, stänger jag av wifi så laddar den ner mailen direkt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-19 21:56
Ursprungligen av Lauren:

Nu när jag testade för 20e gången så funkade det.

Dock har et nytt problem uppstått, jag kan inte ladda ner mail när jag är kopplad på Wifi, stänger jag av wifi så laddar den ner mailen direkt.

Kanske DNS-problem med din ISP som du använder. Vad händer om du testar att dra ner mail med detta kontot när du är uppkopplad hos en kompis med annan operatör?

Ursprungligen av zinned:

Kanske DNS-problem med din ISP som du använder. Vad händer om du testar att dra ner mail med detta kontot när du är uppkopplad hos en kompis med annan operatör?

Det låter sannolikt. Om surf och sådant fungerar så låter det som att telefonen inte får kontakt med mejlservern och då tror jag också på DNS problem.

1
Bevaka tråden